Flying Wild Hog. Polskie studio z aż trzema siedzibami!
Artykuł o studiu growym Flying Wild Hog został podzielony na następujące sekcje:
Od jednego studia po dużą firmę
Flying Wild Hog zostało założone 1 kwietnia 2009 roku przez Tomka Barana (obecnie People Can Fly), Michała Szustaka (obecnie CEO opisywanego w artykule studia, wcześniej przez krótki okres programista w CD Projekt RED) i Klaudiusza Zycha (programista w People Can Fly, w FWH game designer). Pierwsza siedziba została umiejscowiona wtedy w Warszawie. Pierwszym projektem studia było Hard Reset. Gra powstawała dwa lata na autorskim silniku studia RoadHog. Powstały na nim wszystkie gry studia oprócz JUJU.
Przez lata Flying Wild Hog produkowało kolejne gry. Zarobione pieniądze pozwoliły im otworzyć dwa nowe studia – te powstały kolejno w Krakowie i w Rzeszowie w 2016 i 2018 roku. To drugie, jak twierdzą twórcy, zostało utworzone z prawie 30 weteranów branży.
W marcu 2019 roku studio zostało wykupione przez Supernova Capital, fundusz inwestycyjny założony przez Paula Wedgwooda, twórcę kultowego Enemy Teritory. W momencie transakcji polskie studio liczyło już ponad 180 pracowników. Obecnie pracuje nad nowym tytułem, jednakże nie udzielono jeszcze publicznie żadnych informacji na ten temat.
To niepozorne studio przez lata swojej działalności poważnie ewoluowało w ogromną firmę promującą się niezwykłą jakością produkcji. Jakie macie doświadczenie z produkcjami polskiego studia?
Przegląd gier wydanych przez Flying Wild Hog
Gry studia były wydawane od 2011 roku przez różnych wydawców. Z początku było to Good Shepherd Entereinment, raz rodacy wydali produkcję we własnym zakresie i dwukrotnie skorzystali ze współpracy z gigantem, jakim jest Devolver Digital znane między innymi z serii Hotline Miami. Wyprodukowane tytuły prezentują się następująco:
- Hard Reset i Hard Reset Redux – FPS w klimatach cyberpunku, który pierwotnie powstał tylko i wyłącznie na platformę PC. Fabuła gry opowiada o opanowanej przez roboty Ziemi. Życie na naszej planecie praktycznie przestało istnieć. Wiele ludzkich umysłów zostało przeniesione do specjalnej bazy danych o nazwie The Sanctuary. Sieć ta jest głównym celem naszych oponentów.W grze wcielamy się w Majora Flectchera, który ma on przywrócić porządek na świecie. Hard Reset został wydany w 2011 roku, rok później doczekał się edycji Extended Edition, która zawierała pięć nowych poziomów na około 2 godziny zabawy. W 2016 roku gra doczekała się remake’a o podtytule Redux. Odświeżona edycja uzyskała aż 73 punkty na 100 możliwych na serwisie Metacritic.
- JUJU – to zupełna odskocznia od reszty tytułów, które wyszły spod rąk Flying Wild Hog. To produkcja skierowana dla młodszych lub multipokoleniowych odbiorców. To platformówka, w której wcielamy się w pandę-szamana Juju i jej przyjaciela jaszczurkę Peyo, a naszym zadaniem będzie uratowanie ojca naszej bohaterki, który zostaje porwany przez straszliwego, złego ducha. Dzieciaki wyruszają w podróż, aby uratować porwanego. Produkcja otrzymała średnią ocenę 65 punktów wśród recenzji zebranych na Metacritic.
- Shadow Warrior i Shadow Warior 2 – w 2013 roku doszło do wydania remake’u klasyka z 1997 roku, który pierwotnie wyprodukowało 3D Realms. Devolver Digital, będące w posiadaniu praw do marki, zleciło wykonanie odnowionej edycji Flying Wild Hog i zaowocowało to premierą tytułu, a nawet później kolejną częścią wydaną trzy lata później. Porównanie tej gry do Dooma jest raczej trafionym określeniem. I w tej produkcji spędzimy masę godzin siekając hordy demonów, a klasyczna odsłona była inspirowana oprawą graficzną pierwszych części shootera od id Software.W grze wcielamy się w mistrza sztuk walki, któremu zlecone zostaje zadanie odszukanie legendarnej katany zwanej Nobitsura Kage. Prędko okazuje się, że broń powiązana jest ze starożytnymi bogami, co między innymi jest również powiązane z najazdem demonów na nasz świat. Druga odsłona dzieje 5 lat po wydarzeniach z prequelu. Historia w tym przypadku skupia się wokół tematu mafii i narkotyków. Znów wcielamy się w postać Lo Wanga, który podczas jednego ze zleceń ratuję kobietę, która stworzyła Cień – narkotyczną substancję. Bohater, niczym Jason Statham w roli Mechanika, próbuje uratować jej życie.Obie produkcje zostały ciepło przyjęte przez graczy oraz krytyków. Pierwsza odsłona wykonana przez Flying Wild Hog otrzymała na Metacriticu średnią ocenę 73 punktów, sequel natomiast aż 78.
Jakie gry zapowiada Flying Wild Hog?
W chwili pisania tego artykułu nie wiemy wiele na temat nowej produkcji Flying Wild Hog. Według informacji, która obiegła niedawno media, w bieżącym roku studio ma ogłosić nowy tytuł. Bardzo możliwe, że na produkcję tytułu będzie miało wpływ przejęcie studia przez Supernova Capital LLP, które odbyło się w połowie marca 2019 roku. W związku z tym spodziewałbym się, że wydawcą kolejnego tytułu niekoniecznie musi być ponownie Devolver Digital, dla którego studio tworzyło wcześniej gry.