Ultimate Adom: Caverns of Chaos – dungeon crawler i roguelike w jednym
ADOM dostanie drugie życie
Okazuje się, że po premierze Cyberpunka 2077 branża dalej funkcjonuje, a nowe gry powstają. Sporą porcję nowych zapowiedzi dostaliśmy na The Game Awards, a niemiecki studio Team Adom wraz z Assemble Entertainment (wydawca) również szykują ciekawą produkcję, zwłaszcza dla fanów dungeon crawlerów.
Ten nieco zapomniany gatunek przeżył w ostatnich lat lekki renesans, głównie za sprawą Darkest Dungeon, które zaserwowało dobrze znane mechanizmy w ciekawej oprawie wizualnej. Swoją cegiełkę dołożyło też Bard’s Tale IV, jednak ta gra miała na premierę sporo błędów, co nie spodobało się pierwszym użytkownikom. Co zaoferuje Ultimate Adom: Caverns of Chaos? Przede wszystkim wymagać będzie od graczy dodatkowej uwagi, głównie ze względu na elementy znane z roguelike’ów. Gra nie będzie wybaczać błędów, a proceduralnie generowane lochy wypełnione zostały kreaturami, które można zobaczyć na poniższym zwiastunie.
Bogaty kreator postaci pozwoli na dołączenie do jednej z siedmiu frakcji, co wiązać się będzie z uzyskiwaniem różnego rodzaju bonusów. Sama gra jest zaś duchowym spadkobiercą Ancient Domains of Mystery, serii roguelike’ów wydawanej w latach 1994-2002. Thomas Biskup, twórca oryginału, który pracuje również nad Caverns of Chaos, cieszy się, że może przenieść swój pomysł do współczesnej produkcji:
Bycie osobą, która od 1994 roku tworzy grę i wciąż jest wspierana przez aktywną i oddaną społeczność, sprawia, że jestem niewiarygodnie dumny. Po 25 latach będziemy kontynuować historię ADOM i przeniesiemy to doświadczenie do współczesnego świata. Ultimate ADOM – Caverns of Chaos oferuje dużo głębi dla weteranów gatunku, ale zawiera konieczne poprawki, opcje i ulepszenia najwyżej jakości, które zapewniają równie przyjemne wrażenia współczesnemu graczowi.
Gra pojawi się na komputerach osobistych (Steam) już 11 lutego i będzie ją można uruchomić na komputerach z Windowsem, macOS-em oraz Linuksem.