Nowa gra studia Inkle. Pokazano pierwsze grafiki
Szkockie krajobrazy w stylizowanej grafice
Brytyjskie studio Inkle narzuciło w ciągu ostatniego półtora roku wysokie tempo prac. W zeszłym roku twórcy udanej przygodówki 80 Days zaliczyli doskonałą premierę Heaven’s Vault na komputerach osobistych i PlayStation 4 (w styczniu gra ukaże się w wersji na Switchu), a kilka miesięcy temu na Steamie, GOG-u i App-Storze pojawił się Pendragon.
Tytuł również spotkał się z ciepłym przyjęciem, a Inkle postanowiło już teraz pokazać pierwsze grafiki swojej kolejnej produkcji. Co prawda, nie ma ona jeszcze nazwy, a samo studio tytułuje ją na razie „Untitled Highland Game”, co ma nawiązywać do miejsca akcji gry, jakim jest górzysty region Szkocji. Na potwierdzenie blogowych wpisów na stronie studia ujawniono już kilka malowniczych grafik, a także poinformowano, że nowym dyrektorem artystycznym zostanie Paul Canavan. Odpowiada on za szatę graficzną Magic: the Gathering.
Przebywanie w górach Szkocji różni się od, powiedzmy, europejskich Alp czy Parku Narodowego Yosemite. Szkockie góry nie są najwyższe, najbardziej poszarpane ani najbardziej szpiczaste. Ale mają w sobie ciemność i wagę, które spotkać można w takich miejscach jak Islandia czy może części Skandynawii.
Czytamy w poście na blogu studia. Pod względem gatunku ma to być platformówka 2D, co będzie dla tego studia pewną nowością, jednak dalej dużą rolę odgrywać ma historia i opowiadanie jej za pomocą podróżowania czy odwiedzania kolejnych pięknie wyglądających lokacji, co znamy m.in. z Heaven’s Vault.
I've been Art Directing @inkleStudios' upcoming game set in the Scottish Highlands! I've been a fan of their work for years (80 Days is a big fave), it's been such a pleasure so far.
Here are a few concepts to whet your appetite ❤️#gamedev pic.twitter.com/6jVncOaZ3V
— Paul Canavan (@abigbat) December 21, 2020
Data premiery i platformy, na jakich pojawi się „Untitled Highland Game” nie są jeszcze znane, ale całość zdaje się być na bardzo wczesnym etapie produkcji. Tak czy inaczej warto śledzić ten projekt – twórcy zapowiedzieli, że będą częściej niż w przypadku poprzednich swoich gier dzielić się koncepcjami i tym, jak wszystko ewoluuje.