Cyberpunk 2077. Milion graczy na Steamie, 8 mln “preorderów” i tona błędów na konsolach

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 10.12.2020, 13:45 Aktualizacja: 11.12.2020, 16:40
Premiera Cyberpunka 2077 w końcu za nami, choć trudno jednoznacznie powiedzieć, by był to udany debiut. Oczywiście, gra zebrała doskonałe oceny, ale tylko w wersji na komputerach osobistych. Po tym, jak tytuł trafił do graczy konsolowych okazało się, że nie wygląda to już tak dobrze. W międzyczasie CD Projekt pochwalił się 8 milionami zamówień przedsprzedażowych i milionem graczy, którzy w nocy jednocześnie grali w Cyberpunka 2077 na Steamie.
0 Udostępnień

Po premierze przyszła pora na łatanie

Odliczanie do premiery zakończone, Cyberpunk 2077 jest już oficjalnie dostępny i teoretycznie każdy, kto posiada wystarczająco mocny komputer (zgodny z oficjalnymi wymaganiami sprzętowymi), PlayStation 4 albo Xboksa One i jest zainteresowany kupnem, może tę grę nabyć. Pytanie jednak, czy warto. Produkcja jest jedną z lepiej ocenianych premier tego roku, więc wszystko powinno być na swoim miejscu.

Powinno, ale jednak nie jest, a problemy zdają się nie dotykać tylko graczy konsolowych, którzy zdecydowali się grać na podstawowym PlayStation 4 i Xboksie One. Do tego wrócimy jednak za chwilę, bowiem najpierw skupmy się na wersji na komputery osobiste, a konkretnie Steamie. Według baz danych Steama w Cyberpunka 2077 grało w nocy ponad milion osób jednocześnie, co stanowi rekord dla gry przeznaczonej bez jakiegokolwiek trybu wieloosobowego. Wcześniej tytuł ten należał do Fallouta 4, który w jednym momencie zgromadził około 472 tysięcy użytkowników.

Opinie użytkowników Steama są “w większości pozytywne”, jednak z ponad 26 tysięcy dotychczas opublikowanych recenzji aż 7 tysięcy z nich (dokładnie 7312) jest negatywnych. Cyberpunkowi 2077 obrywa się przede wszystkim za kiepską optymalizację i to nawet na sprzętach, które spełniają wcześniej wspomniane wymagania. Do tego duża liczba błędów wszelkiej maści – od problemów z dźwiękiem po “wywalanie” gry do pulpitu czy artefakty graficzne.

Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w programie Onet Rano odniósł się do negatywnych ocen graczy:

Na PC jest tak, że na niektórych konfiguracjach pojawiają się problemy. Trzeba czasem np. zaktualizować sterowniki. Cały czas nad tym pracujemy, będziemy wypuszczać tzw. hotfixy, czyli uaktualnienia poprawiające jakość gry, a następnie patche. Liczymy, że z czasem oceny graczy będą się podnosić. Wielu graczy nam zaufało i chcemy dla nich doprowadzić grę za jakiś czas do idealnego stanu. Ale trzeba powiedzieć, że na większości konfiguracji gra działa dobrze już teraz.

Cyberpunk 2077 i działanie (?) na konsolach

Nie jest tajemnicą, że gry na komputerach osobistych częściej mają problemy z optymalizacją, głównie ze względu na mnogość konfiguracji sprzętu. To może na konsolach będzie lepiej? Cóż, okazuje się, że niekoniecznie, szczególnie na bazowych wersjach PlayStation 4 i Xboksa One – na Reddicie powstał już oddzielny wątek, w którym gracze raportują o napotkanych trudnościach, a Twittera i YouTube’a powoli zaczynają wypełniać filmiki ze zbitkami błędów czy materiały, w których pokazywana jest niska wydajność.

Adam Kiciński jeszcze przed premierą wspominał, że to właśnie na konsolach zeszłej już generacji Cyberpunk 2077 radzi sobie najsłabiej. Nie zmienia to jednak tego, że gra jest sprzedawana na tych sprzętach, więc teoretycznie powinien być zapewniony przynajmniej minimalny komfort rozgrywki.

Gracze narzekają przede wszystkim na rozgrywkę w rozdzielczości od 720p do maksymalnej 900p przy jednoczesnym spadku płynności animacji poniżej 30 FPS, co w wielu przypadkach uniemożliwia prowadzenie walki (tak jak w tweecie poniżej). Wesley Yin-Poole w swoim newsie na Eurogamerze zdecydowanie odradza kupowanie Cyberpunka 2077 na konsole 8. generacji.

Sytuacja wyglądać ma lepiej na Xboksie Series X|S i PlayStation 5 – tam można cieszyć się ponoć rozgrywką w 60 FPS-ach przy zachowaniu wysokiej rozdzielczości (do 1080p), jednak gracze dalej narzekają na dużą liczbę błędów z tym, co dzieje się w samej grze. Postacie przyjmujące dziwne pozy, “zapadanie się” pod mapę (zwłaszcza podczas prowadzenia auta) czy zawieszanie się gry to tylko kilka z najczęstszych wymienianych bolączek.

Cyberpunka 2077 zamówiło w przedsprzedaży 8 milionów graczy

Dziś rano CD projekt Red pochwaliło się, że jeszcze przed premierą grę kupiło aż 8 milionów osób, co ponad ośmiokrotnie przebiło przedsprzedaż Dzikiego Gonu, która szacowana jest na około milion sztuk.

Pozostaje nam czekać na dalsze recenzje gry, tym razem już na konsolach PlayStation 4 i Xbox One – swój materiał przygotowuje już Digital Foundry znane z głębokich, technologicznych analiz wielu produkcji. Nie wiadomo na razie, kiedy CD Projekt Red planuje udostępnić kolejną aktualizację.

Zobacz także:
Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2. Remaster idealny
Aktualności o grach, 9 lipiec 2021
Loki w Fortnite
Gry, 30 czerwiec 2021
Nie żyje pierwowzór psa z Fallout 4
Aktualności o grach, 28 czerwiec 2021
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments