DualSense zadziała z grami na Steamie. Wersja wstępna nie obsługuje wibracji i adaptacyjnych spustów
Pady do PS5 i Xboksa Series X|S przystosowane do obsługi gier na Steamie
W ostatniej aktualizacji Steama pojawiła się krótka informacja o tym, że gry na platformie Valve będą w stanie obsługiwać pady stworzone na potrzeby konsol nowej generacji. O ile w przypadku kontrolera do Xbox Series X nie ma większych różnic względem pada do Xboksa One, to DualSense dołączony do zestawu PlayStation 5 ma kilka specjalnych funkcji.
W notce zaznaczono jednak, że “wibracje, panel dotykowy i żyroskop” nie będą na razie wspierane, przynajmniej do czasu trwania wersji beta, ale nie podano, kiedy dokładnie można spodziewać się oficjalnej premiery bądź pełnej aktualizacji systemu.
W sieci z kolei furorę robi materiał autorstwa Riyarda Ramnatha, w którym zaprezentowano działanie adaptacyjnych spustów na przykładzie różnych pukawek z najnowszego Call of Duty (gra miała swoją premierę w miniony piątek). Nawet na filmie widać, jak przycisk różnie reaguje na karabinek szturmowy, lekki karabin maszynowy czy ciężki karabin snajperski.
O ile wcześniej byłem dość sceptycznie nastawiony do DualSense i zwyczajnie nie wierzyłem w jego możliwości, to teraz bardzo chętnie sam bym je wypróbowała. Ale raczej nie w trybie wieloosobowym, gdzie liczy się duża precyzja. PS5 daje jednak możliwość wyłączenia specjalnych funkcji i dostosowanie działanie pada do swoich potrzeb.