Electronic Arts przejmuje Glu Mobile. Kwota transakcji to ponad 2 miliardy dolarów
Cenny sojusznik w szeregach EA
Jeśli nie słyszeliście o Glu Mobile, to zapewne nie graliście w Kim Kardashian: Hollywood, czyli najpopularniejszą grę firmy z 2014 roku, która w ciągu pierwszych pięciu dni od debiutu zarobiła 1,6 miliona dolarów. W trakcie premierowego roku obecności na rynku pobrano ją 42 miliony razy, a przychody z niej przekroczyły 200 milionów dolarów. Część z Was mogła o niej usłyszeć przy okazji publikacji listy 100 najważniejszych gier dekady na łamach Polygonu, gdzie produkcja sygnowana nazwiskiem popularnej swego czasu celebrytki zajęła zaszczytne 86. miejsce.
Od tego czasu firma przygotowała kilka gier nawiązujących do życia celebrytów, a Electronic Arts uznało, że Glu Mobile to dobry sojusznik, który wspomoże wydawcę w dalszej ekspansji rynku mobilnego. Z tego właśnie powodu EA postanowiło przejąć bohatera tego wpisu za 2,1 miliarda dolarów.
Nowe perspektywy
Andrew Wilson, szef Electronic Arts, w komentarzy dla GamesIndustry.biz wspomina, że bardzo cieszy się z tej transakcji:
Nasze przejęcie Glu łączy niesamowite zespoły i głęboko angażujące produkty, co pozwoli stworzyć lidera gier mobilnych w wielu szybko rozwijających się gatunkach. Urządzenia mobilne wciąż zyskują, jako największa platforma gier na świecie, a wraz z dodaniem portfolio Glu podwoimy rozmiar naszej mobilnej działalności. Dzięki wielu markom i rosnącej publiczności na rynku globalnym będziemy dostarczać bardziej ekscytujące doświadczenia dla naszych graczy i dalej rozwijać Electronic Arts.
Wilson dodał również, że Glub Mobile ma większe doświadczenie w kwestii monetyzacji gier mobilnych, co w połączeniu z markami Electronic Arts ma w przyszłości przynieść bardziej niż zadowalające efekty.
Glu Mobile zatrudnia 800 pracowników, którzy rozsiani są po czterech studiach w San Francisco, Foster, Toronto i Hyderabad. Transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec czerwca, a warto pamiętać, że w zeszłym roku Electronic Arts udało się przebić Take-Two w wyścigu o przejęcie Codemasters.