Funko wspiera kampanię It Gets Better! Tęczowe Popy LGBT już wkrótce

Michał Wieczorek Publicystyka Publikacja: 4.05.2020, 16:11 Aktualizacja: 4.05.2020, 16:11
Funko oraz kampania It Gets Better szykują razem niespodziewany crossover. Firma produkująca figurki wyda specjalną serię tęczowych figurek różnych marek, którymi ma wesprzeć szerzenie pomocy ofiarom przemocy wobec społeczności LGBT+. Czym jest Funko oraz It Gets Better? Jak będą wyglądały figurki?
Funko - figurki LGBT we współpracy z It Gets Better
657 Udostępnień

Funko obejmuje już wszystkie obszary popkultury

Funko to amerykańska firma, która rozpoczęła swoją działalność pod koniec ubiegłego wieku w 1998 roku. Zajmują się oni produkcją gadżetów na wszelakich licencjach znanych produkcji z popkultury i nie tylko. Ich najsłynniejszą serią są tak zwane Funko Popy – proste figurki z wielkimi głowami i ogromnymi oczami, które przedstawiają najróżniejszych bohaterów.

Przez lata Funko stworzyło setki różnych wariantów figurek z najróżniejszych światów i uniwersum. Tematyka obejmuje praktycznie wszystkie obszary popkultury: gry, gwiazdy rocka, ulubieńców z filmów i seriali, a nawet znanych reżyserów. Te stosunkowo niedrogie figurki znane są już na całym świecie i są kolekcjonowane przez wielu geeków.

Teraz portfolio firmy poszerzy się o udział w It Gets Better!

Akcja It Gets Better została zainicjowana w sierpniu 2019 roku przez amerykańskiego dziennikarza dana Savage’a i jego partnera Terry’ego Miller’a. Kampania ma za cel tworzenie materiałów, które mają zapewnić ofiary przemocy przeciwko LGBT, że jest lepiej i będzie lepiej. Motywem powstania tego była rosnąca liczba samobójstw nastolatków dotkniętych wspomnianym problemem aktu nietolerancji.

W ramach kampanii każdy może nagrać film, który ma podnieść na duchu osoby, które zostały dotknięte w ten sposób. Szacuje się, że w tej chwili w serwisie YouTube są dziesiątki tysięcy filmów biorących udział w It Gets Better, a swoich cegiełek do całości dorzucili politycy, firmy i organizacje z całego świata, między innymi Barack Obama, Google, Facebook i Hebrew Union College-Jewish Institute of Religion.

Co wyniknie z tej niesamowitej kooperacji?

Funko wiedziało, że musi swoją nową serią figurek trafić w gusta wielu fanów swoich figurek. Firma zdecydowała się bowiem nie na wyprodukowanie figurek bez nawiązania do żadnej konkretnej licencji lub do jednej specjalnej, ale na stworzenie serii, która będzie miała w swoich szeregach twarze z najróżniejszych zakątków świata popkultury.

Do wyboru mamy Batmana, SpongeBob’a oraz Hello Kitty. Spójnym elementem ma być natomiast forma wykonania – figurki będą przezroczyste w kolorach tęczy, która jest symbolem społeczności LGBT+. Wspomniane figurki mają zostać wprowadzone na rynek już niebawem.

O które z nich poszerzycie swoją kolekcję?

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kamil
Kamil
5 miesięcy temu

Figurki wyglądają przepięknie. Mam ochotę sprowadzić każdą z nich 🙂