Immersion Games. Nowe studio trafi w przyszłym roku na giełdę
„Czujemy się ekspertami w dziedzinie VR i AR”
Warszawska firma Immersion skupiała się dotychczas głównie na tworzeniu projektów VR/AR dla międzynarodowych koncernów (Coca-Cola, McDonald’s, American Museum of Natural History, HBO czy Smithsonian), jednak teraz postanowiła rozszerzyć swoją działalność o gry wideo. Immersion Games, bo tak będzie nazywać się nowo utworzona spółka zależna, liczy aktualnie kilkanaście osób, a studio ma ambitny cel tworzenia trzech gier rocznie, gdzie budżet każdej z nich wynosił będzie od 0,5 do 1,5 miliona złotych.
Czujemy się ekspertami w dziedzinie VR i AR, ale nie zamykamy się na nowe kierunki działania – stąd pomysł na „klasyczną” grę pecetową. Wierzymy, że lata doświadczenia w tworzeniu oprogramowania dla wielkich globalnych koncernów zaowocują również w obszarze gamingu.
Mówi Bartosz Rosłoński, prezes zarządu Immersion Games. Studio pracuje aktualnie nad dwiema nieogłoszonymi jeszcze grami VR, które trafić mają na Oculus Quest Store’a, Steama i Viveport, ale deweloperzy nie chcą zamykać się tylko na produkcje w wirtualnej rzeczywistości. W informacji prasowej wspomniano również, że powstał już koncept tytułu opracowywanego z myślą o komputerach osobistych, którego realizacja ma rozpocząć się w najbliższych miesiącach.
Nie podano natomiast, jakiego rodzaju będą to gry, ale warto zauważyć, że Immersion miało już wcześniej swój romans z gamingiem – warszawska firma opracowała Ancients AR, Locked in VR, ICON VR Fitness, a we wczesnym dostępie na Steamie znajdują się Extreme Escape oraz Disc Ninja.
Kluczowym wydarzeniem dla Immersion Games, oprócz rzecz jasna powołania do życia, ma być wejście na giełdę – debiut na NewConnect zaplanowany jest na drugi kwartał 2021 roku.