Microsoft ułatwi testowanie gier pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych
“Zieloni” wspierają osoby niepełnosprawne
W poście opublikowanym na blogu Microsoftu Brannon Zahand, starszy menager działu dostępności gier, ogłosił rozbudowę wspomnianego programu o dział testów pod kątem przystosowania produkcji do potrzeb osób niepełnosprawnych. Nie jest tajemnicą, że tacy gracze nie są tak sprawni, jak inni użytkownicy konsol i rzeczy, które dla większości z nas wydają się normalne, dla osób niepełnosprawnych mogą być barierą nie do przeskoczenia.
Z tego właśnie powodu coraz więcej deweloperów decyduje się na dodanie różnego rodzaju opcjonalnych funkcji, które będą wspomagać takich graczy. Pod tym względem pozytywnie wyróżnia się The Last of Us 2, które miało aż 60 mechanizmów wspierających m.in. osoby z wadami wzroku. Microsoft rozpoczął działania na tym polu już w 2018 roku, wypuszczając specjalny kontroler dedykowany osobom niepełnosprawnym. Wspomniany na początku program będzie kontynuacją tych działań – na czym będzie on jednak polegał?
Testy mające pomóc dostosować produkcję do możliwości wszystkich graczy
Przede wszystkim Zahand chce zachęcić deweloperów, którzy planują wydać swoje gry na konsolach Microsoftu, by oddawali nawet wczesne wersje tytułów do testów mających wskazać, gdzie konkretnie konieczne będzie wprowadzenie poprawek, by dana produkcja była przyjazna osobom niepełnosprawnym. Część firm miała już skorzystać z takiego rozwiązania i bardzo chwaliła sobie ów rozwiązanie, a sam post ma zachęcić kolejnych deweloperów do działania na tym polu.
W samym wpisie nie wspomniano natomiast, czy testy są darmowe – dla mniejszych studiów może to być kluczową kwestią, a to właśnie z powodu braku pieniędzy jest tak niewiele gier, które wspierają osoby niepełnosprawne.