Tencent z kolejny przejęciem. Tym razem Klei Entertainment

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 25.01.2021, 11:49 Aktualizacja: 28.01.2021, 14:16
Tuż przed końcem ubiegłego roku informowaliśmy, że dwa studia, Digital Extremes i Splash Damage, znalazły się pod skrzydłami Tencentu. To jednak nie koniec przejęć chińskiego molocha – w miniony piątek dowiedzieliśmy się, że Klei Entertainment stało się częścią większej korporacji. Jamie “Bigfoot” Cheng zapewnia, że nie wpłynie to na aktualne ani przyszłe działania studia, a deweloperzy dalej mają pełną niezależność twórczą.
0 Udostępnień

Nowy właściciel, te same zasady

Na blogu Klei Entertainment, firmy odpowiadającej za Don’t Starve, Mark of the Ninja czy Oxygen Not Included, pojawił się wpis, w którym Jamie “Bigfoot” Cheng, założyciel i szef studia, poinformował, że deweloper stał się częścią Tencentu. Chińska korporacja regularnie przejmuje mniejsze lub większe firmy (niecały miesiąc temu wspominaliśmy o zakupie Digital Extremes i Splash Damage), więc taki ruch niespecjalnie dziwi.

Cheng rzecz jasna uspokoił część graczy, a w swoim wpisie wyjaśnił, że nowy właściciel w żaden sposób nie wpłynie na to, co planują tworzyć deweloperzy:

Klei istnieje od 15 lat i przez lata dokonaliśmy wielu zmian, aby odpowiedzieć na zapotrzebowania zmieniającego się świata. Konsekwentnie pragnę umożliwić ludziom tworzenie tego, na czym znają się najlepiej, przy jednoczesnej możliwości uczenia się i rozwijania w taki sposób, by nie martwić się o finanse i cieszyć się życiem poza studiem. To się nie zmieniło.

To partnerstwo pomaga nam poruszać się w zmieniającej się branży i pozwala nam skupić się na tym, co robimy najlepiej: tworzeniu wyjątkowych doświadczeń, których nikt inny nie może. […] Przyjrzeliśmy się różnym firmom i przez lata współpracowaliśmy z wieloma wydawcami i dystrybutorami. Tencent jest jedyną firmą, która naszym zdaniem pozwoli nam zachować poziom kontroli, którego wymagamy.

Pierwsza współpraca zaczęła się już jakiś czas temu

Nie jest to pierwszy raz, gdy drogi Tencentu i Klei krzyżują się – w 2016 roku chińska korporacja pomagała wprowadzić Don’t Starve Together na tamtejszy rynek. Tak samo było z Don’t Starve: Newhome na urządzenia mobilne, które od niedawna dostępne jest w Chinach. Nowy poziom współpracy ma pomóc studiu w lepszym wspieraniu gier na tamtejszym rynku, ale pozytywne aspekty tego nowego stanu rzeczy mają odczuć wszyscy fani studia.

Czy tak właśnie będzie? Okaże się za jakiś czas, na razie pozostaje nam czekać na dalsze nowości dotyczące Griftlands – to połączenie karcianki, rougelike’a i erpega trafiło do wczesnego dostępu w czerwcu 2019 roku.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments