Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 traci kolejnego istotnego dewelopera
Kolejne problemy kontynuacji wampirzego klasyka
Nie da się ukryć tego, że zapowiedziany w marcu zeszłego roku Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 wzbudził ogromne zainteresowanie fanów Świata Mroku. Od tego czasu jednak premierę przełożono już trzykrotnie. Tytuł miał być początkowo wydany w pierwszym kwartale 2020 roku, lecz w sierpniu podjęto decyzję o wypuszczeniu produkcji na rynek w późniejszym okresie. Ostatecznie stanęło na tym, że premiery możemy spodziewać się dopiero w 2021 roku – w nieokreślonym dotąd terminie.
Przy okazji kolejnych opóźnień, do sieci trafiały informacje o osobach rozstających się z projektem. Niespełna dwa tygodnie po ogłoszeniu ostatniego przesunięcia, dowiedzieliśmy się, że Brian Mitsoda, główny scenarzysta, który pracował również nad oryginałem z 2004 roku, został zwolniony – jak podkreśla w oświadczeniu dla Rock, Paper, Shotgun – bez podania konkretnej przyczyny. Razem z Mitsodą z Hardsuit Labs odszedł dyrektor kreatywny gry, Ka’ai Cluney.
Teraz na jaw wyszła informacja o odejściu ze studia Cary Ellison, pełniącej rolę starszej projektantki narracji. Po tym, jak deweloperka usunęła informację o pracy nad Bloodlines 2 ze swojego twitterowego opisu, w Internecie pojawiły się spekulacje, że zrezygnowała ze współpracy z Paradoksem i Hardsuit Labs. 19 października ogłoszono, że Ellison rozpoczęła nową pracę w studiu League of Geeks, które stworzyło i wydało w 2015 roku Armello.
Meet Cara (@caraellison), our wonderful senior narrative designer! 🎉🌈
She 😍's cooking, cute hamsters, post-punk/new wave, & all of the beautiful Real Housewives of Beverly Hills.
She 😒's planes, international borders, & the extreme speed of the onward march of time. pic.twitter.com/ORNSbbIWVu
— League of Geeks is HIRING! (@LeagueofGeeks) October 18, 2020
Po tych doniesieniach Paradox Interactive zdecydował się na skomentowanie sprawy – w oświadczeniu dla PC Gamera czytamy:
Możemy potwierdzić, że Cara Ellison zdecydowała się opuścić Hardsuit Labs i nie pracuje już nad Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Cara wniosła do projektu świeże pomysły i wiele jej pomysłów oraz rozwiązań będzie obecnych w grze, której premierę zaplanowano na przyszły rok. Dziękujemy jej za wkład w Bloodlines 2 i życzymy wszystkiego najlepszego we wszystkich przyszłych przedsięwzięciach.
Ellison nie skomentowała zaistniałej sytuacji, a przedstawiciele Paradoksu i Hardsuit Labs nie sprecyzowali, jak odejście deweloperki i dwóch innych kluczowych pracowników, wpłynie na kształt Bloodlines 2.
Sama gra pojawić ma się na komputerach osobistych oraz konsolach zarówno starej, jak i nowej generacji w 2021 roku. Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie.