Deathloop. Premiera na PS5 jeszcze w tym roku!
W artykule na temat premiery Deathloop poruszone zostały następujące tematy:
Kiedy odbędzie się premiera Deathloop?
Konkretnego terminu jeszcze nie poznaliśmy, ale możemy być pewni, że premiera nastąpi w bieżącym roku. Być może jesienią, aczkolwiek większość spodziewanych na 2020 rok gier na PlayStation 5 z pokazu Future of Gaming ukaże się bliżej grudnia, zatem bardzo możliwe, że również w przypadku Deathloop trzeba się liczyć z późniejszym okresem.
Poza wydaniem na konsolę nowej generacji omawiana gra ukaże się także w wersji na PC (a nie brakuje doniesień także o wersji na Xbox Series X; kwestia sprzętu Sony ma być czasową wyłącznością). Za jej przygotowanie odpowiada francuski deweloper Arkane Studios. Po debiutanckim Arx Fatalis z 2002 roku studio wypuściło na rynek takie produkcje jak Dishonored, Prey czy Wolfenstein: Cyberpilot. Teraz czas na nową produkcję i poszerzenie dorobku. Wydaniem Deathloop zajmie się firma Bethesda Softworks.
Gdy śmierć stanowi początek
Niedawno zapowiadaliśmy premierę Returnal, w której to grze śmierć głównej bohaterki nie oznacza końca przygody, lecz prowadzi do odrodzenia postaci i podtrzymania powtarzającego się cyklu. Z podobnym konceptem fabularnym spotkamy się w Deathloop. Przestrzeń kosmiczna zostaje jednak zamieniona na opanowaną przez totalną anarchię wyspę Blackreef.
Colt i Julianna Blake to para zabójców, lecz działają osobno i nie stanowią legendarnego duetu na miarę Bonnie i Clyde’a. Ich nietypowa codzienność wynika z tego, że po każdym zgonie powracają do początku tego samego dnia. Juliannie to w zupełności odpowiada, Colt ma natomiast inne podejście i pragnie zrobić wszystko, aby przerwać powtarzalność cyklu. Jest na to metoda, lecz problemem nie będzie tylko trudne do wykonanie zadanie – na drodze mężczyźnie stanie również Julianna.
Jeden dzień. Ośmiu przeciwników do zabicia
Deathloop jest z gatunku pierwszoosobowej strzelanki, a paradoksalnie zgon bohatera poszerza skalę jego doświadczenia, rozwija potencjał bojowy i czyni silniejszym. W rozgrywce mamy dość dużą swobodę i użytkownik dobrowolnie wykonuje poszczególne zadania – zarówno wiodące, jak i poboczne.
System walki jest dość urozmaicony – do dyspozycji pozostaje rozbudowany repertuar uzbrojenia, a także inny specjalnych mocy. Poza korzystaniem ze standardowej broni można czerpać z umiejętności hakowania, a nawet telekinezy. Każdego dnia Colt musi zabić ośmiu przeciwników – obecnych w różnych zakątkach świata przedstawionego. Od użytkownika zależy, jakimi metodami i środkami jego bohater poradzi sobie z zadaniem.
Nowe dzieło przedsiębiorstwa Arkane Studios przeznaczona jest dla indywidualistów, lecz nie brakuje w niej elementu sieciowego. Drugi użytkownik za zezwoleniem tego pierwszego może zastąpić sztuczną inteligencję i przejąć sterowanie Julianą. To postać pod pewnymi względami scharakteryzowana podobnie do Colta, niemniej obecne są cechy, które ją odróżniają i tym samym postać ta wzbogaca ogólną jakość rozgrywki.