Cyberpunk 2077. Aktualizacja 1.05 i błąd zapisu na komputerach osobistych
Długa lista poprawek w aktualizacji 1.05
Pomimo że część pracowników CD Projektu nie jest zadowolona z obecnych działań firmy i tego, co ostatecznie stało się z Cyberpunk 2077, deweloperzy dalej mają zamiar poprawiać błędy, których w grze nie brakuje i to zarówno na konsolach, jak i komputerach osobistych. Opublikowana w zeszły weekend aktualizacja znacząco poprawiła stabilność produkcji Redów, przy okazji łatki o numerze 1.05 natomiast deweloperzy skupili się przede wszystkim na eliminacji błędów związanych z zadaniami.
I tak w misji „Operacja Firestorm” usunięto mankament uniemożliwiający lądowanie helikopterem, w „Bilecie wstępu” i „Skoku na głęboką wodę” zaś Jacki nie będzie już znikał. Gracze zgłaszali również problemy związane z zadaniami, po wykonaniu których postaci blokowały się w tzw. pozach T (model rozkłada ręce i wstrzymane zostają wszystkie animacje, łącznie z tą odpowiadającą za chodzenie). Deweloperzy również naprawili te błędy, podobnie jak te, w których po sesji braindance’u kamera zawieszała się na widoku z trzeciej osoby.
Hotfix 1.05 is now also available on PC! https://t.co/gynxzxlnjX
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) December 19, 2020
Z mniejszych, ale równie ważnych ulepszeń – usunięto nachodzące na siebie wcześniej elementy interfejsu, czy poprawiono jakość wyświetlanego obrazu przy włączonej opcji ziarna filmowego na konsolach (funkcja ta stosowana była m.in. w Mass Effectach). Nieznacznie podkręcono również stabilność gry, w międzyczasie pojawił się jednak inny, poważny problem z Cyberpunk 2077, ale tym razem na komputerach osobistych.
Uszkodzone pliki zapisu gry
Okazuje się, że zbyt duża wielkość pliku zapisu może spowodować jego uszkodzenie, o czym gracze pisali m.in. na Reddicie czy forum CD Projektu. Błąd pojawia się tylko wtedy, gdy wspomniany plik będzie miał więcej niż 8 MB, co teoretycznie nie powinno być problemem (zazwyczaj wielkość „save’ów” nie przekracza kilku MB), w Cyberpunk 2077 jednak wartość ta rośnie wraz z liczbą rzeczy, jakie znajdują się w ekwipunku.
Na stronie GOG-a pojawiło się krótkie oświadczenie, w którym potwierdzono przypuszczenia użytkowników. Błąd ma zostać naprawiony w przyszłych aktualizacjach, a tymczasem zalecane jest skorzystanie ze starszego zapisu stanu gry, ponieważ tego uszkodzonego nie da się już odzyskać.
Na razie nie wiadomo, kiedy pojawić ma się kolejna aktualizacja, ale najprawdopodobniej nie nastąpi to przed Świętami Bożego Narodzenia.