Marvel’s Avengers na Xbox Series X|S i PS5. Square Enix podało oficjalną datę premiery
Więcej FPS-ów i wyższa rozdzielczość
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Marvel’s Avengers już wkrótce doczeka się oficjalnego wydania na Xboksie Series X|S i PlayStation 5. Oczywiście, gra była przez cały czas dostępna na tych konsolach w ramach wstecznej kompatybilności, ale dedykowana aktualizacja, która pojawi się 18 marca, pozwoli na rozgrywkę w wyższej rozdzielczości i większą liczbę FPS-ów. O jakich zmianach mowa konkretnie?
Na Xboksie Series X i PlayStation 5 gra będzie wyświetlać się w 4K, a rozdzielczość w Series S zostanie ograniczona do 1440p. Niestety, zabrakło dokładnych informacji o płynności animacji – ma ona być po prostu większa, więc chyba musimy uwierzyć na słowo (czy coś). Oprócz tego możemy liczyć na szybsze czasy ładowania dzięki dyskom SSD czy większą liczba detali na modelach postaci. Słowem: na wszystko to, co gracze lubią najbardziej.
Nowe DLC
Oczywiście, posiadacze gry na starszych konsolach dostaną darmową aktualizację, a deweloperzy zapowiedzieli, że pojawi się funkcja międzygeneracyjnego cross-playu. Na dokładkę przygotowano również kolejne DLC – będzie ono poświęcone Hawkeye’owi (tak, to ten gość bez supermocy, który strzela z łuku). Oprócz nowej postaci gracze otrzymają dostęp do kilku nowych misji, warto jednak zwrócić uwagę na inną rzecz. Rozszerzenie będzie darmowe, ale tylko na PS5 i Xboksie Series X|S – w pozostałych przypadkach trzeba będzie zapłacić, ale nie podano jeszcze ceny DLC.
Przypomnijmy, że Marvel’s Avengers pojawiło się we wrześniu zeszłego roku, jednak sama produkcja od początku zmagała się z dużymi problemami. Gracze krytykowali agresywny system mikropłatności oraz narzekali na problemy techniczne. W konsekwencji tytuł nie zadowolił Square Enix pod względem sprzedaży i według raportu za drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego gra na siebie nie zarobiła.
Niemniej warto zauważyć, że mowa o szacowanej sprzedaży na poziomie 3 milionów egzemplarzy, co nie stanowiło złego wyniku. Zwyczajnie przy budżecie 170-190 milionów dolarów okazało się to niewystarczające do poczucia satysfakcji.