Rozczarowanie w Square Enix. Marvel’s Avengers nie tak zyskowne, jak zakładano

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 9.11.2020, 12:03 Aktualizacja: 9.11.2020, 12:03
Ciężko powiedzieć, by popularność superbohaterów stworzonych przez Marvela osłabła, ale wygląda na to, że nie wszystko, co ma na okładce Kapitana Amerykę i Iron-Mana sprzedaje się tak dobrze. Choć ciężko jednoznacznie uznać Marvel's Avengers za porażkę, to Square Enix nie jest zadowolone z wyników sprzedaży najnowszej gry Crystal Dynamics.
0 Udostępnień

Superbohaterowie nie spełnili pokładanych w nich nadziei

Niedawno zakończony drugi kwartał to dla wielu firm okazja do podsumowania pierwszego półrocza roku finansowego 2020/2021. W ramach rozmów z inwestorami Square Enixc przedstawiło swój raport dotyczący zysków i strat, które spółka zanotowała we wspomnianym okresie. Przedstawiciele firmy podkreślili, że w mijającym półroczu zanotowano wzrost przychodów, jednak nie aż tak wysoki, jak zakładano, a po części jest temu winna dywizja gier HD, czyli wysokobudżetowych produkcji.

Jak podaje GamesIndustry.biz Square Enix przez ostatnie pół roku zanotowało ogólny wzrost przychodów (aż o 43%) do 172,73 miliarda jenów (6,31 mld złotych), a zyski wzrosły do 16,05 miliarda jenów, czyli około 587,4 miliona złotych. Wspomniany wcześniej dział gier HD również zaliczył wzrost, przynajmniej jeśli chodzi o pierwszy kwartał. Wtedy bowiem na rynku pojawił się remake Final Fantasy VII, co sprawiło, że dywizja gier AAA odnotowała przychód netto na poziomie 34,1 miliarda jenów (1,25 miliarda złotych) i zysk w wysokości 10 miliardów jenów (365,9 miliona złotych).

kapitan ameryka w marvel's avengers

W drugim kwartale Square Enix również zaliczyło premierę dużej gry – Marvel’s Avengers pojawiło się na rynku 4 września (pierwotnie miał ukazać się 14 sierpnia), a przychody netto ze sprzedaży działu gier HD na stan z dnia 30 września, wynosiły “jedynie” 23,7 miliardów jenów, czyli około 867,1 miliona złotych. Dochód z kolei to już około 10 miliardów jenów (365,9 miliona złotych), czyli znacznie niższy, niż w poprzednim okresie rozliczeniowym.

Japońska firma nie przedstawiła dokładnych wyników sprzedaży, jednak jak zauważył David Gibson, jeden z głównych pracowników firmy analitycznej Astris Advisory Japan KK, Marvel’s Avengers sprzedało się w 3 milionach egzemplarzy na wszystkich platformach. Wydawać by się mogło, że jest to całkiem sporo, ale Square Enix zakładało, że do końca drugiego kwartału gra trafi do 5 milionów użytkowników. Tak się jednak nie stało, a przy zakładanym budżecie 170-190 milionów dolarów (642,6-718,2 milionów złotych) tytuł miał odpowiadać za stratę 6,5 miliardów jenów (około 238 milionów złotych) w dywizji gier HD.

Sama premiera gry z pewnością nie należała do udanych, a tytuł zmagał się z wieloma problemami technicznymi i był krytykowany za mikrotransakcje. Crystal Dynamics, studio, które stworzyło growych Avengersów, nie podało aktualnych danych dotyczących zainteresowania produkcją, ale według Steam Charts, najwyższa liczba jednocześnie grających osób na platformie Valve nie przekroczyła 2,5 tysiąca. Z kolei największa liczba użytkowników, która jednocześnie bawiła się w Marvel’s Avengers, to 28145 graczy.

Studio przyjęło do serca wszystkie uwagi użytkowników i recenzentów (choć ci drudzy byli pod względem ocen dość łaskawi), deweloperzy byli zmuszeni jednak opóźnić premierę gry na konsolach nowej generacji do 2021 roku, o czym poinformowano niedawno w specjalnym wpisie na stronie gry.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments