Hardsuit Labs potwierdziło zwolnienia w studiu. Dział narracji stracił pracę

Niełatwy los działu narracji
W zeszłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nie ukaże się w tym roku, jednak kolejne przesunięcie daty premiery nie było główną “atrakcją” tamtej sprawy. Paradox Interactive, wydawca gry i właściciel marki Świat Mroku, zdecydował się odsunąć Hardsuit Labs, aktualnego producenta, od prac nad grą. Nie podano konkretnej przyczyny, ale wygląda na to, że proces produkcji nie przebiegał zgodnie z wcześniejszymi założeniami, a ówczesny projekt gry nie spełniał oczekiwań wydawcy.
Tak duży cios odbił się na pracownikach studia, a część z nich została zwolniona, o czym na początku poinformowali sami deweloperzy. Zdaniem Anny C. Webster, scenarzystki, z aktualną pracą miał się pożegnać “cały dział narracji”, w tym również ona sama, która w Hardsuit Labs pracowała jako scenarzystka. Nicole Stanford oraz Samantha Wallschlaeger, dwie inne pracownice odpowiadająca za fabułę w Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, również potwierdziły na Twitterze, że nie są już częścią studia.
https://twitter.com/annacwebs/status/1366533458839826433
Co dalej z Hardsuit Labs?
Studio potwierdziło zwolnienia w oświadczeniu wysłanym redakcji GamesIndustry.biz, ale nie podano, ile dokładnie osób straciło pracę i czy zmiany personalne dotknęły również innych działów.
Możemy potwierdzić, że w Hardsuit Labs ostatnio doszło do zwolnień. Podczas gdy ciężko pracowaliśmy nad znalezieniem nowych możliwości pracy dla studia, aby ruszyć naprzód, nie byliśmy w stanie zapewnić pracy części osobom, dlatego podjęliśmy trudną decyzję o rozstaniu. Ta decyzja nie została podjęta pochopnie – zdecydowaliśmy się na to dopiero po tym, jak uznaliśmy, że wyczerpaliśmy wszystkie możliwości uniknięcia tego kroku.
Czytamy w oświadczeniu. Zapewniono jednak, że firma kontaktuje się z innymi deweloperami i podmiotami w celu “stworzeniu nowych możliwości dla byłych kolegów i koleżanek ze studia”. Hardsuit Labs dodało również, że pracuje aktualnie nad kilkoma niezapowiedzianymi jeszcze projektami, ale nie sprecyzowano, o co dokładnie chodzi. Warto pamiętać, że studio zajmowało się dotychczas podwykonawstwem czy przygotowywaniem portów gier na konsole (Chivalry i BioShock: Infinite w wersji na PS4 i Xboksa One). Być może deweloperzy planują powrót do korzeni, a marzenia o samodzielnym stworzeniu gry zeszły na dalszy tor.