Apex Legends z 770 000 zbanowanych graczy
Niespodziewany sukces Apex Legends
Tej gry próżno było szukać w zapowiedziach. Twórcy skrzętnie pilnowali, aby informacje o powstającej produkcji nie wychodziły na świat zewnętrzny, dlatego też olbrzymi sukces Apex Legends zaskoczył wszystkich. Darmowa sieciowa strzelanka typu battle royale, umiejscowiona w świecie znanym z cyklu Titanfall, szturmem podbiła i rynek, i serca graczy. Dość powiedzieć, że w ciągu miesiąca od lutowej premiery przyciągnęła do siebie ponad pięćdziesiąt milionów graczy, a streamy w serwisie Twitch przyciągały więcej widzów niż te z Fortnite czy Leauge of Legends.
Obecnie rozwój bazy graczy nieco wyhamował, gdyż studio Respawn Entertainment nie było przygotowane na tak wielkie zainteresowanie ze strony odbiorców. Twórcy nie narzucają sobie jednak szaleńczego tempa i starają się przede wszystkim gasić aktualne pożary. Jedną z największych plag produkcji sieciowych są oszuści, których firma odpowiedzialna za powstanie Apex Legends tępi bez litości. Okazuje się, że kilka miesięcy od premiery gry trzeba było zbanować niemal osiemset tysięcy cheaterów.
Twóry Apex Legends zbanowali 770 000 graczy
Jak za pośrednictwem serwisu Reddit poinformował środowisko graczy Drew McCoy, producent wykonawczy Apex Legends, liczba oszustów w wersji na PC zredukowana została przez kwiecień o ponad połowę. To własnie na tej platformie plaga cheaterów jest szczególnie dotkliwa. Ze względów technologicznych znacznie łatwiej zapobiegać oszustwom w przypadku PlayStation 4 oraz Xbox One.
Jak wygląda to w liczbach? Całkowita liczba zbanowanych kont wynosi na chwilę obecną 770 000, a dzięki wprowadzonym zabezpieczeniom udaremniono próby powstania 300 000 kolejnych kont służących do oszustw. Jak udało się to osiągnąć? – Choć nie możemy dzielić się szczegółami na temat naszych działań, żeby nie pomagać samym oszustom, możemy zapewnić, że zwalczamy to zjawisko z każdej możliwej strony – zadeklarował McCoy.
Źródło: Reddit. Grafika: materiały prasowe.