Apple Arcade i inne usługowe nowości od Apple
Apple Arcade – abonament na gry mobilne
Po ostatnich konferencjach Microsoftu i Google mieliśmy cichą nadzieję, że Apple również odpali jakąś gamingową petardę. O ile Project xCloud oraz Google Stadia wydają się być prawdziwym przełomem, tak najnowsza usługa zaprezentowana przez Tima Cooka raczej nie zrobi na nikim wrażenia. Apple Arcade jest usługą abonamentową, w ramach której dostaniemy do dyspozycji gry na wszystkie urządzenia mobilne firmy bez reklam czy mikropłatności.
Apple Arcade będzie miało swoją globalną premierę jesienią. Uruchomione zostanie również w Polsce, lecz póki co nie znamy jeszcze nawet ceny abonamentu. Rynek gier mobile to olbrzymia i bardzo dochodowa branża, ale szczerze mówiąc – liczyliśmy na coś więcej w kontekście romansu Apple i gamingu.
Apple TV oraz Apple TV+
W początkach boomu na VOD mówiło się o tego typu usługach jako zabójcach tradycyjnej telewizji. Jak mało trafne były te przewidywania najlepiej świadczy charakter dwóch kolejnych usług zaprezentowanych na marcowej konferencji prowadzonej przez Tima Cooka. Oparta na algorytmach uczenia maszynowego aplikacja Apple TV pozwoli nam korzystać zarówno z wybranych, jak i proponowanych przez algorytm kanałów telewizyjnych w ramach dopasowanych do potrzeb danego użytkownika pakietów. Apple TV+ będzie z kolei dość standardowym serwisem VOD.
Jedynym promyczkiem słońca w zalewie „standardowości” nowych usług firmy z nadgryzionym jabłuszkiem w logo jest fakt, że do produkcji oryginalnych Apple TV+ udało się zebrać firmie całkiem zacne grono twórców. Mowa tu również o tak medialnych nazwiskach jak Jennifer Aniston i Reese Whiterspoon, nie wspominając o królowej amerykańskiego showbiznesu – Oprah Winfrey. Czy seriale, programy i filmy od Apple mają szansę odnaleźć się na rynku? Raczej go nie zdominują, jednak namieszać jak najbardziej mogą.
Apple Card, czyli atak na fintech
Zainteresowanie firmy z Cupertino branżą fintechową nie jest nowością, a system płatności mobilnych Apple Pay od zeszłego roku dostępny jest również w Polsce. Tego typu usługami bawią się wszyscy poważni twórcy smartfonów, więc nie dziwi, że i Apple stara się zaskakiwać nas co i rusz nowościami. Jak wyszło tym razem?
Cóż, wielkiego szoku nie ma. Apple Card przyjmie formę wirtualnej oraz realnej karty (w tym drugim przypadku pozbawionej jednak tradycyjnego numeru konta i wszystkich informacji poza imieniem i nazwiskiem użytkownika), dzięki której dokonywać będziemy mogli płatności z wirtualnego konta. I właściwie tyle – nie ma tu mowy o przełomie technologicznym, a za dużą część obsługi systemu odpowiadać będą giganci tradycyjnego rynku finansowego, czyli Goldman Sachs i MasterCard.
Apple News+
Dostęp do rzetelnych źródeł informacji oraz newsów jest w dzisiejszym świecie na wagę złota, a nawet mimo pojawiania się na rynku takich portali jak zagrano.pl wciąż niebagatelną rolę odgrywa prasa tradycyjna. Nawet jeśli wyświetlamy ją na komputerach czy urządzeniach mobilnych, co w bardzo fajnej (i znów – kompletnie nieprzełomowej) formie proponuje Apple News+.
Baza ponad 300 czasopism oraz gazet codziennych powinna zaspokoić potrzeby czytelnicze każdego fana tradycyjnej prasy, a 10 dolarów miesięcznie za tego typu usługę subskrypcyjną nie wydaje się szczególnie wygórowaną ceną. Niestety, ta konkretna usługa nie dotrze do Polski – Google News+ dostępne będzie wyłącznie na terenie Kanady i Stanów Zjednoczonych.
„Niestety, ta konkretna usługa nie dotrze do Polski – Google News+ dostępne będzie wyłącznie na terenie Polski i Stanów Zjednoczonych.”
To w Polsce czy nie w Polsce?
Chodziło oczywiście o Kanadę, dzięki za uwagę!
„Niestety, ta konkretna usługa nie dotrze do Polski – Google News+ dostępne będzie wyłącznie na terenie Polski i Stanów Zjednoczonych.”
Nie rozumiem. To w końcu będzie u nas czy nie?
Chodziło oczywiście o Kanadę, już poprawione w tekście, dzięki za uwagę!