Dlaczego rozwój Among Us jest taki powolny? Deweloperzy z Innersloth odpowiadają

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 21.01.2021, 11:47 Aktualizacja: 21.01.2022, 11:47
Dość niespodziewany wybuch popularności Among Us w zeszłym roku zaskoczył wszystkich, w tym samych twórców gry. Deweloperzy z Innersloth ewidentnie nie byli gotowi na to, co stało się z ich produkcją, a część graczy zaczęła dopytywać, czemu rozwój Among Us jest taki powolny. Czyżby chodziło o braki kadrowe lub brak pomysłów, co do dalszego kierunku gry? Studio postanowiło w końcu zabrać głos.
0 Udostępnień

Nowa mapa już wkrótce

Co prawda największy szał na Among Us już minął, niemniej dalej w grze bawią się dziesiątki tysięcy użytkowników dziennie, którzy żądni są nowości, a te zdają się nie nadchodzić tak często, jak życzyłaby sobie tego społeczność produkcji. Innersloth, studio odpowiedzialne za grę, odniosło się do tego w niedawnym wpisie podsumowującym to, czego w najbliższych tygodniach można spodziewać się.

Przede wszystkim zapewniono, że nowa mapa (The Airship), zapowiedziana podczas The Game Awards 2020, pojawi się już wkrótce i to na wszystkich platformach jednocześnie, a co najważniejsze, będzie ona darmowa. Dodano również wzmiankę o systemie kont, który ma ułatwić dodawanie innych użytkowników do grona znajomych czy sprawdzenie swoich statystyk. Wkrótce ma również pojawić się dokładniejszy plan rozwoju Among Us na następne miesiące.

Długi rozwój gry

Skąd zatem wspomniane wcześniej problemy z publikacją kolejnych aktualizacji? Twórcy podkreślają, że sukces Among Us był tak duży, iż wymagał on pewnym zmian w firmie. Przede wszystkim zrezygnowano z opracowania kontynuacji i skupiono się tylko na dodawaniu nowości oraz komunikacji z dużą liczbą nowych graczy. Konieczne było również dokonanie zmian w samej firmie – restrukturyzacja i nakreślenie wstępnego planu miały zająć dwa miesiące, a warto pamiętać, że grę stworzyło tylko trzech deweloperów.

Dodatkowy czas zajęło przygotowanie portów (gra dostępna jest na Switchu, a jeszcze w tym roku pojawić ma się na konsolach Microsoftu) i choć zajmują się nimi zewnętrzne firmy, to sam proces wymaga nadzoru oraz dodatkowych testów, co odciąga deweloperów od prac nad kolejnymi aktualizacjami. Dodano również, że zatrudnienie kolejnych osób nie jest taką prostą sprawą – wdrożenie kolejnych deweloperów zajmie czas i może odbić się na płynności finansowej (gra kosztuje raptem 5 dolarów, a na urządzeniach mobilnych jest darmowa).

Wszystko to ma przekładać się na wolniejsze tempo wypuszczania aktualizacji, ale co teoretyczni się zmieni, gdy uda Innersloth w pełni dopieścić kilka spraw związanych z organizacją pracy czy portami na kolejne platformy. Na razie pozostaje nam czekać na kolejne wiadomości od twórców, którzy w omawianym ogłoszeniu podziękowali za dwie nagrody na The Game Awards oraz jedną na Golden Joystick Awards.

Zobacz także:
Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2. Remaster idealny
Aktualności o grach, 9 lip 2021
Loki w Fortnite
Gry, 30 cze 2021
Nie żyje pierwowzór psa z Fallout 4
Aktualności o grach, 28 cze 2021
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments