Genshin Impact Grą Roku według Google i Apple. Tytuł zarobił prawie 400 milionów dolarów na urządzeniach mobilnych
Chińska produkcja podbija urządzenia mobilne
Rok 2020 obfitował w kilka naprawdę udanych debiutów nowych marek, a jedną z nich jest chiński akcyjniak Genshin Impact, który swoją premierę miał pod koniec września. Tytuł szybko zyskał sobie popularność i mimo że jest darmowy (no, wydany w modelu free-to-play), to w pierwszym tygodniu zarobił aż 60 milionów dolarów i to na samych urządzeń mobilnych.
Sukces gry chińskiego studia miHoYo nie słabnie i według zestawienia Sensor Tower produkcja od dnia wydania (28 września) do 28 listopada zarobiła dokładnie 393 milionów dolarów. Warto pamiętać, że dane uwzględniają tylko przychody uzyskane z urządzeń mobilnych, a i tak Genshin Impact zajęło drugie miejsce we wspomnianym wcześniej zestawieniu – pierwsze należało do Honor of Kings, które na smartfonach i tabletach zarobiło 467 milionów dolarów.
Tytuł nie został również pominięty w podsumowaniach roku przygotowywanych przez Google i Apple – w obu przypadkach Genshin Impact otrzymało nagrodę Gry Roku, przy czym wyróżnienie firmy z “nadgryzionym jabłkiem” dotyczyło tylko iPhone’ów. Dalej jednak to doskonały wynik, a według najnowszych danych to właśnie na tych urządzeniach w Genshin Impact ma grać najwięcej osób (aż 57,5%), przynajmniej jeśli chodzi o urządzenia mobilne. Pozostałe 42,5% pobrało grę za pośrednictwem Google Play.
Produkcja chińskiego miHoYo dostępna jest również na PlayStation 4 i komputerach osobistych, w planach jest również wydanie gry na Switcha, jednak dopiero w 2021 roku. Genshin Impact miało się również ukazać na konsolach Microsoftu, jednak prace nad portami przerwano.