Ghost of Tsushima. Kurosawa Mode to coś więcej niż filtr

Radosław Dąbrowski Aktualności o grach Publikacja: 10.07.2020, 13:03 Aktualizacja: 10.07.2020, 13:07
Na podstawie filmów powstaje wiele gier i są to standardowe adaptacje ekranowych utworów. Dużo ciekawsze wydają się produkcje, które nie w tak oczywisty sposób, lecz na zasadzie inspiracji odwołują się do danych dzieł. W Ghost of Tsushima wprowadzony został specjalny czarno-biały tryb gry. Dzięki niemu poczujemy się niczym w świecie filmów Akiry Kurosawy.
Kurosawa Mode w Ghost of Tsushima
12 Udostępnień

Ghost of Tsushima hołdem dla Akiry Kurosawy

Omawiana gra, reprezentująca gatunek przygodowych, została przygotowana przez studio Sucker Punch Productions i wydana przez firmę Sony Interactive Entertainment. Na rynku ukaże się 17 lipca – ze względu na tegoroczną premierę PlayStation 5 to prawdopodobnie ostatnia wielka pozycja exclusive na PlayStation 4.

Niedawno twórcy gry zaprezentowali jeden z najważniejszych elementów swojego dzieła – specjalny czarno-biały tryb, w którym będziemy pokonywać swoich przeciwników. Nosi on nazwę Kurosawa Mode i ma stanowić wyraźne nawiązanie do filmowej twórczości wybitnego japońskiego reżysera. Jego ekranowe dzieła wywarły spory wpływ na autorów Ghost of Tsushima i zależało im na tym, aby nie tylko przygotować znakomitą grę akcji, lecz także złożyć hołd wybitnemu filmowcowi.

Na przestrzeni wielu lat Akira Kurosawa stanowił źródło inspiracji dla wielu artystów z rozmaitych dziedzin sztuki i kultury z Kraju Kwitnącej Wiśni. Czego dowodzi projekt Ghost of Tsushima – także w obrębie produkcji gier.

Kurosawa Mode to coś więcej niż czarno-biały filtr

Dlatego czarno-biały tryb, który zdecydowano się włączyć do produkcji, to coś więcej niż zwykły efekt, mający na celu urozmaicić rozgrywkę i sprawić, że Ghost of Tsushima wyróżni się na tle innych produkcji o standardowej kolorystyce. Projektantom z Sucker Punch Productions zależało na tym, aby atmosferą rozgrywki w jak największym stopniu zbliżyć się do świata znanego nam z filmów Kurosawy.

Co prawda niezwykle krzywdzące byłoby utożsamianie japońskiego mistrza z kinem samurajskim. Kurosawa bowiem to reżyser wielu równie znakomitych filmów z gatunku noir, kryminału, melodramatu, a nawet surrealizmu. Niemniej w obiegu społecznym figuruje przede wszystkim jako twórca czerpiący z samurajskich legend i osadzający akcję swoich utworów w średniowieczu.

Czas akcji Ghost of Tsushima idealnie pokrywa się z epoką, w której rozgrywa się spora część filmów Kurosawy – dość wspomnieć o Straży przybocznej, Sanjūrō: Samuraj znikąd czy Siedmiu samurajach. Ponadto wyszczególnione dzieła powstawały na przestrzeni lat 50. oraz 60., zatem w Ghost of Tsushima możemy się spodziewać nie tylko czerni i bieli, lecz także charakterystycznego dla starszych tytułów filmowego ziarna. Istotną rolę odgrywać ma także warstwa audialna. Wiele filmów Kurosawy rozgrywa się w plenerach – lasach lub otwartych polnych przestrzeniach, na których dominują dźwięki szelestu liści, szumiących drzew czy hulającego wiatru. Takie aspekty także nie umknęły uwadze twórcom omawianej gry.

Bez wątpienia Kurosawa Mode to element, który może tylko poszerzyć grono użytkowników i sprawić, że premiera Ghost of Tsushima stanie się jeszcze głośniejszym wydarzeniem. Premiera gry już 17 lipca. Pozostaje cierpliwie czekać.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments