GRAMATORZY #3: Prawnicy w branży gier. Kwestia biznesu i bezpieczeństwa

Michał Małysa Publicystyka Publikacja: 24.01.2020, 12:36 Aktualizacja: 24.01.2020, 13:48
Branża gier jest biznesem tak olbrzymim, że obecność prawników jest w niej wręcz nieodzowna. Niektórzy z nich odbiegają jednak od stereotypu nudnych krawaciarzy skrytych za tomami kodeksów. Dopinanie biznesowych deali za grube miliony nie kłóci się w końcu z pasją gamingową. O tym właśnie połączeniu opowiedzieli w trzecim odcinku podcastu GRAMATORZY Marcin Balicki oraz Marcin Ręgorowicz z kancelarii SPCG.
gramatorzy 3 prawnicy w branzy gier
109 Udostępnień

Czym w branży gier zajmować mogą się prawnicy?

Choć wielu ludziom prawo kojarzyć może się ze żmudnym wkuwaniem kodeksów i równie mozolnym kreśleniem pism procesowych, w tej szerokiej dziedzinie znajduje się również miejsce dla pasjonatów gier. Problemy z łamaniem prawa własności intelektualnej, obrona przed zakusami konkurencji czy poruszanie się w gąszczu biznesowych negocjacji to kwestie, które mogą przysporzyć twórcom gier mocnego bólu głowy. Wtedy do akcji wkroczyć muszą profesjonaliści znający się własnie na prawie. A jeśli są przy okazji amatorami gier…

O wszelkich aspektach prawnych związanych z branżą gier opowiedzieli nam w trzecim odcinku podcastu GRAMATORZY dwaj przedstawiciele firmy SPCG: Marcin Ręgorowicz oraz Marcin Balicki. Zapraszamy do wysłuchania audycji!

Poza naszym kanałem YouTube trzeci odcinek podcastu GRAMATORZY znajdziecie także na:

Czego dowiecie się z trzeciego odcinka podcastu GRAMATORZY?

W wywiadzie z Marcinem Balickim oraz Marcinem Ręgorowiczem z kancelarii SPCG dowiedzieliśmy się:

  • w jaki sposób jako prawnicy mogli zająć się grami,
  • do czego prawnicy potrzebni są twórcom gier,
  • kiedy firmy stawiające pierwsze kroki na rynku gamedevu powinny udać się do kancelarii,
  • czemu z usług prawniczych korzystać powinni także esportowcy i przedstawiciele branżowych mediów
  • czy producenci gier w jakiś sposób oszukują graczy pod względem umów czy zbierania danych osobowych,
  • kto czyta umowy licencyjne przed zainstalowaniem gry,
  • czego powinni obawiać się sprzedający gry pełne agresji i przemocy dzieciom.

Gośćmi trzeciego odcinka podcastu GRAMATORZY byli dr Marcin Balicki, adwokat w krakowskiej izbie adwokackiej oraz asystent w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji UJ, specjalista w zakresie własności intelektualnej i przemysłowej, a także Marcin Ręgorowicz, specjalizujący się w prawie własności intelektualnej w zakresie branży IT i nowych technologii, a także w postępowaniach spornych w procesie cywilnym. Obaj są pracownikami kancelarii prawnej T. Studnicki, K. Płeszka, Z. Ćwiąkalski, J. Górski (SPCG), jednej z największych firm prawniczych w Polsce.

A z kim spotykaliśmy się w poprzednich odcinkach naszej audycji? Oprócz wspomnianej już przemocy i agresji podjęliśmy także temat losowości w esporcie, na którą szczególnie narażeni są zawodowcy w obszarze karcianek.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o