Hardsuit Labs potwierdziło zwolnienia w studiu. Dział narracji stracił pracę
Niełatwy los działu narracji
W zeszłym tygodniu dowiedzieliśmy się, że Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nie ukaże się w tym roku, jednak kolejne przesunięcie daty premiery nie było główną “atrakcją” tamtej sprawy. Paradox Interactive, wydawca gry i właściciel marki Świat Mroku, zdecydował się odsunąć Hardsuit Labs, aktualnego producenta, od prac nad grą. Nie podano konkretnej przyczyny, ale wygląda na to, że proces produkcji nie przebiegał zgodnie z wcześniejszymi założeniami, a ówczesny projekt gry nie spełniał oczekiwań wydawcy.
Tak duży cios odbił się na pracownikach studia, a część z nich została zwolniona, o czym na początku poinformowali sami deweloperzy. Zdaniem Anny C. Webster, scenarzystki, z aktualną pracą miał się pożegnać “cały dział narracji”, w tym również ona sama, która w Hardsuit Labs pracowała jako scenarzystka. Nicole Stanford oraz Samantha Wallschlaeger, dwie inne pracownice odpowiadająca za fabułę w Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, również potwierdziły na Twitterze, że nie są już częścią studia.
We're crushed, but we will be okay. I'm so grateful for everyone that I have worked with at HSL (and those who have already reached out to us). Seriously some of the best and brightest RPG devs on the block. Unionize the games industry. XOXO ✨🌿
— Anna 🌿 – Looking for Work! (@annacwebs) March 1, 2021
Co dalej z Hardsuit Labs?
Studio potwierdziło zwolnienia w oświadczeniu wysłanym redakcji GamesIndustry.biz, ale nie podano, ile dokładnie osób straciło pracę i czy zmiany personalne dotknęły również innych działów.
Możemy potwierdzić, że w Hardsuit Labs ostatnio doszło do zwolnień. Podczas gdy ciężko pracowaliśmy nad znalezieniem nowych możliwości pracy dla studia, aby ruszyć naprzód, nie byliśmy w stanie zapewnić pracy części osobom, dlatego podjęliśmy trudną decyzję o rozstaniu. Ta decyzja nie została podjęta pochopnie – zdecydowaliśmy się na to dopiero po tym, jak uznaliśmy, że wyczerpaliśmy wszystkie możliwości uniknięcia tego kroku.
Czytamy w oświadczeniu. Zapewniono jednak, że firma kontaktuje się z innymi deweloperami i podmiotami w celu “stworzeniu nowych możliwości dla byłych kolegów i koleżanek ze studia”. Hardsuit Labs dodało również, że pracuje aktualnie nad kilkoma niezapowiedzianymi jeszcze projektami, ale nie sprecyzowano, o co dokładnie chodzi. Warto pamiętać, że studio zajmowało się dotychczas podwykonawstwem czy przygotowywaniem portów gier na konsole (Chivalry i BioShock: Infinite w wersji na PS4 i Xboksa One). Być może deweloperzy planują powrót do korzeni, a marzenia o samodzielnym stworzeniu gry zeszły na dalszy tor.