Hitman 3 już na siebie zarabia. IO Interactive zadowolone z wyników sprzedaży

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 28.01.2021, 13:37 Aktualizacja: 28.01.2021, 13:37
Minął ledwo ponad tydzień od premiery Hitmana 3, a gra już się zwróciła – tak przynajmniej twierdzi Hakan Abrak, dyrektor generalny IO Interactive. Deweloper zauważa, że sukces był możliwy dzięki bliskiej współpracy zespołu pracującego nad grą oraz działów marketingu i PR-u. Warto zauważyć, że to pierwsza produkcja studia, która została stworzona i wydana samodzielnie.
0 Udostępnień

IO Interactive ma powody do zadowolenia

Wygląda na to, że Hitman 3 zalicza nie tylko krytyczny, ale również komercyjny sukces i za dobrymi ocenami branżowych serwisów poszły dobre wyniki sprzedażowe. Jak podaje GamesIndustry.biz, najnowsza gra IO Interactive zwróciła koszty produkcji, co potwierdził Hakan Abrak, dyrektor generalny studia.

Jako producent i wydawca jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy powiedzieć, iż Hitman 3 jest już opłacalny. Całkowity koszt projektu zwrócił się w mniej niż tydzień. To stawia nas w naprawdę dobrym miejscu i pozwala na śmiałą realizację naszych ambitnych planów dotyczących przyszłych projektów.

Wspomina Abrak. Warto podkreślić, że Hitman 3 to pierwsza gra IO Interactive, która od początku do końca została stworzona i wydana przez studio. Od 2017 roku deweloper działa w pełni niezależnie, a sukces omawianej produkcji będzie niczym wiatr w żagle i zapewni producentowi dużą stabilność przy okazji realizacji kolejnych projektów, w tym zapowiedzianemu jakiś czas temu Project 007.

Recepta na sukces

Skupienie się na wczesnym etapie sprawiło, że podążaliśmy ścieżką, w którą wszyscy wierzyliśmy. Wszyscy w studiu byli za wizją gry i znali świat Hitmana lepiej niż ktokolwiek inny. Ta kombinacja sprawia, że ​​jesteśmy bardzo skuteczni jako wydawcy, ponieważ nasze zespoły kreatywne i deweloperskie ściśle współpracują z działem wydawniczym i marketingiem podczas całego trwania projektu. Ta współpraca jest potrzebna, ponieważ wszyscy chcemy stworzyć produkt wysokiej jakości.

Kontynuuje Abrak, tłumacząc, skąd tak duży sukces. Czymś, o czym nie wspomniał, jest to, że Hitman 3 na komputerach osobistych ukazał się z czasową wyłącznością na Epic Games Storze. Firma Tima Sweeney’a płaci producentom i wydawcą za tę wyłączność i często są to niemałe pieniądze. W przypadku Frogwares i wydanego w 2019 roku The Sinking City, pieniędze Epic Games całkowicie pokryły koszty produkcji, dzięki czemu gra już od pierwszego dnia mogła na siebie zarabiać. Oczywiście, nikt nie podał konkretnej kwoty, ale przy okazji omawiania tej sprawy warto mieć na uwadze wpływy z Epic Games.

Tak czy inaczej, to dobra wiadomość dla IO Interactive, teraz pozostało czekać na dalszy rozwój gry i premierę rozszerzeń czy aktualizacji.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments