Microsoft ponownie na zakupach. Częścią Giganta z Redmond stało się Smash.gg
Kolejne zakupy Microsoftu
Gigant z Redmond jeszcze w 2018 roku zaczął dokonywać zakupów firm związanych elektroniczną rozrywką, jednak naprawdę dużym krokiem było przejęcie Bethesdy pod koniec września tego roku. Wybór ten wydaje się zrozumiały – Microsoft potrzebuje naprawdę ciekawych marek, a firma Todda Howarda je posiada. Fallout, Doom, Wolfenstein, The Elder Scrolls – to tylko kilka serii, które od września stały się częścią portfolio “Zielonych”.
Today, we're excited to announce that Microsoft has acquired https://t.co/TieVAfV74C! 🎉🍾🎊 (1/3) pic.twitter.com/bKLyx4CBhH
— smash.gg (@smashgg) December 2, 2020
Jaki jednak był cel przejęcia platformy esportowej Smash.gg, o czym poinformowano wczoraj wieczorem? Cóż, najwidoczniej Microsoft ma co do tego większe plany, pozostawiając tym samym komentatorom dużo miejsca na snucie spekulacji, ale skupmy się na razie na tym, co wiemy na pewno. Platforma ułatwiająca organizowanie turniejów esportowych stała się częścią Microsoft Content Services:
Dzięki temu przejęciu społeczność Smash.gg i organizatorzy turniejów będą nadal korzystać z platformy, a nasz zespół będzie mógł teraz teraz wykorzystać dodatkowe zasoby i wsparcie w ramach usługi Microsoft Content Services.
Samo Smash.gg funkcjonowało dotychczas jako ułatwienie zarówno dla organizatorów rozgrywek esportowych, jak ich uczestników czy widzów. Początkowo platforma była wykorzystywana tylko do gier z serii Super Smash Bros i innych bijatyk, jednak obecnie obsługuje również Rocket League, Fortnite’a i inne popularne produkcje. Tego typu platformy zyskały dużą popularność w okresie pandemii, jednak warto pamiętać, że Smash.gg dział od pięciu lat, a działanie serwisu, mimo przejęcia przez Microsoft, ma pozostać niezmienione.
Na razie nie wiadomo, co dokładnie amerykańska korporacja planuje zrobić ze Smash.gg.