Nieoficjalne informacje potwierdzone. Sony Japan Studio kończy swoją działalność
Okres zamknięć i anulowanych projektów trwa
Pod koniec grudnia zeszłego roku wspominaliśmy o Keiichiro Toyamie, który wraz Kazunobu Sato i Junya Okurą postanowił odejść z Sony Japan Studio, by założyć własną firmę. Bokeh Game Studio zajmować ma się produkcją horrorów. Okazuje się, że nagłe odejście deweloperów mogło nie być spowodowane jedynie chęcią pójścia na swoje – z raportu opublikowanego na łamach Video Games Chronicles wynika, że Sony zdecydowało się na zamknięcie swojego japońskiego oddziału produkującego gry. Informacja ta została już potwierdzona przez przedstawiciela firmy.
Jak wynika z artykułu VGC, głównym powodem takiej decyzji były zbyt niskie zyski przynoszone przez japońskie gry tworzone przez wewnętrzne studio Sony. Zdaniem Jima Ryana, szefa Sony Interactive Entertainment, zaistniała sytuacja nie poprawi się w najbliższym czasie, stąd podjęto decyzję o zamknięciu całego oddziału. Część deweloperów ma zostać przeniesiona do Asobi Team, pododdziału firmy utworzonego w 2012 roku, który odpowiada m.in. za Astro’s Playroom, jeden z tytułów startowych na PlayStation 5. Reszta natomiast zostanie zwolniona lub już sama zdążyła odejść, jak choćby Masaaki Yamagiwa, który pracował przy Bloodborne czy Tokyo Jungle.
2月末でSIE JAPAN Studioを離れることになりました。これまでありがとうございました。次の場所でもゲーム制作を頑張ります。
I’m leaving Sony Interactive Entertainment at the end of this month. I’m going to continue working hard on creating games. Many thanks to everyone! pic.twitter.com/WPpiLpCtoY— 山際眞晃 Masaaki Yamagiwa (@giwamasa) February 25, 2021
Sony Japan Studio stworzyło m.in. cykl Gravity Rush, urocze LocoRoco czy dwie części Knacka (pierwsza odsłona była tytułem startowym na PlayStation 4). Firma zasłynęła jednak najbardziej jako współproducent – tutaj należy wspomnieć o Bloodborne, The Last Guardian, Shadow of the Colossus czy wydanym w zeszłym roku remake’u Demon’s Souls.