Opowieści gry – warsztaty narracyjne w Olsztynie
Opowieści gry – warsztaty w olsztyńskim MOK-u
W branży gier najwięcej emocji budzą dokonania technologiczne. Pochwały w kierunku przedstawianych historii czytamy wprawdzie w recenzjach oraz opisach produktowych, jednak zbiorowa wyobraźnia rozpalana jest przede wszystkim przez dokonania techniczne. Niedawne prezentacje Google Stadia, Project xCloud czy Apple Arcade olśniewać miały przede wszystkim nowoczesnością, co wydaje się zdroworozsądkowe – sztuka opowiadania historii jest stara jak świat i wszystko o niej już wiemy.
Jednak czy aby na pewno? Na to pytanie odpowiedzą sobie uczestnicy warsztatów narracyjnych, które odbędą się 11 kwietnia w olsztyńskim Miejskim Ośrodku Kultury. – Podczas warsztatów na krótki czas staniemy się game writerami i spróbujemy rozgryźć mechanikę konstrukcji fabuły, sposób tworzenia dialogów oraz dopasowywania czasu i miejsca akcji. Pod czujnym okiem Alicji Szemberskiej zastanowimy się również, jak wykorzystywać różne konteksty medialne, omawiając zjawisko intertekstualności w grach, na podstawie zapożyczeń nie tylko z innych gier, ale także filmów, seriali, literatury i sztuk pięknych – czytamy w opisie facebookowego wydarzenia.
Gry to wyzwanie nie tylko dla programistów
Opowieści gry to warsztaty organizowane przez Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie we współpracy z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Odbędą się one w czwartek 11 kwietnia w Spichlerzu MOK na ul. Piastowskiej 13 w godz. 10.00-14.00. Warsztaty Alicji Szemberskiej to jedno z wydarzeń towarzyszących konferencji Intermediality in New Narratological Research. Jej organizatorzy chcą wyjść jednak poza świat akademicki i trafić również do ludzi. Zdają sobie bowiem sprawę, że branża gier jest nie tylko nowym obszarem do uniwersyteckich rozważań, ale także atrakcyjnym pomysłem na dorosłe życie.
– Tak, game studies pojawiają się na wydziałach humanistycznych. Istnieje cała gałąź humanistyki, ludologia, która zajmuje się tym tematem. Ostatnio podobne badania prowadzone są również w obrębie innych dyscyplin, w tym między innymi teorii narracji. W Polsce jest to jednak raczkująca dziedzina – powiedział nam Bartosz Lutostański, jeden z organizatorów konferencji. – Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży licealnej i studentów I stopnia. Chcemy pokazać młodym humanistom, że gry stanowią ciekawą ścieżkę rozwoju. Nie tylko pod względem naukowym, ale również praktycznym. W końcu to nie tylko programowanie, ale także opowieść, świat oraz postaci – uzupełnił.
Zapisy na wydarzenie prowadzone są pod adresem [email protected]