Projekt Gaia skasowany. Nowa marka EA nie ujrzy światła dziennego
Gra, która nie doczekała się zapowiedzi
Jason Schreier miał wczoraj dwa duże materiały dotyczące gier Electronic Arts, ale tylko jeden z nich był tym pozytywnym. Jak wynika z anonimowych źródeł dziennikarza Bloomberga, amerykański wydawca zdecydował się na skasowanie Projektu Gaia, czyli przygodowej gry akcji w stylu pierwszych Assassin’s Creedów. Jeśli wcześniej nie słyszeliście o tej produkcji, to nie jesteście w mniejszości – tytuł nie doczekał się nigdy oficjalnej zapowiedzi, a dotychczasowe materiały przedstawiały go na bardzo wczesnym etapie produkcji (jak choćby ten z zeszłego roku zaprezentowany podczas EA Play).
Za produkcję i rozwój przez ostatnie pięć lat odpowiedzialne było studio EA Motive, znane dotychczas jako współproducent gier w uniwersum Gwiezdnych Wojen (Battlefront II i Squadrons). Firma powstała na potrzeby Jade Raymond, współtwórczyni serii Assassin’s Creed, która w 2015 roku dołączyła do Electronic Arts. Według źródeł Schreiera gra doczekała się przynajmniej jednego resetu w 2018 roku, a w tym samym czasie Rayomnd zdecydowało się odejść z EA, by dołączyć do Google’a i zajmować się rozwojem gier przeznaczonych na Stadię. Swoją drogą, dewelopera tam również już nie pracuje, o czym dowiedzieliśmy się w tym miesiącu.
More big news: EA has cancelled Gaia, the new IP that the Motive studio had been developing for more than five years, sources tell Bloomberg. The game had gone through a lot of turbulence and at least one major reboot when its top directors left in 2018. https://t.co/zy728d0wes
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 25, 2021
Nie wiadomo, jaki był powód usunięcia gry, ale samo EA Motive dalej ma funkcjonować i być częścią Electronic Arts. Wydawca nie zdecydował się na skomentowanie sprawy.