Roblox pojawił się na giełdzie i od razu wywołał zamieszanie. Firma z wysoką wyceną
Pierwszy dzień i już ogromny sukces
Roblox ciężko nazwać pełnoprawną grą. To bardziej platforma do tworzenia własnych produkcji i światów, która największą popularnością cieszy się wśród dzieci w wieku 10-15 lat. Jeśli młody człowiek z Waszego otoczenia jest graczem, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że spędza czas przy Minecrafcie, Fortnicie lub właśnie przy Robloksie. Dzięki swojej prostej oprawie wizualnej grę można uruchomić praktycznie na każdym komputerze (wystarczy połączenie z Internetem), a kilka lat po premierze na pecetach (wrzesień 2006 roku) tytuł trafił na urządzenia mobilne z Androidem i iOS-em. i konsole Microsoftu. Tytuł stał się podstawą działalności wielu youtuberów i streamerów, którzy dzięki Robloksowi zbudowali wokół siebie sporą społeczność fanów złożoną – jak się łatwo domyślić – z dzieci.
Od wczoraj (tj. 11 marca) firma, która stworzyła Robloksa weszła na nowojorską giełdę i od razu wywołała spore zamieszanie, ale w tym pozytywnym – przynajmniej dla twórców – sensie. Wycena jednej akcji Robloksa (tak, producent nazywa się tak samo jak jego gra) na koniec wczorajszego dnia wynosiła 69,50 dolarów, co przełożyło się na kapitalizację przekraczającą 38 miliardów dolarów. To więcej niż w przypadku Electronic Arts (37,43 miliarda), Take-Two (19,98 miliarda) czy Ubisoftu (8,16 miliarda).
We are deeply humbled by the overwhelming support for @Roblox and our public offering today. To all those who helped us get one step closer to fulfilling our vision of the #Metaverse—thank you. #RobloxIPO
— David Baszucki (@DavidBaszucki) March 10, 2021
Roblox osiągnął również wyjątkowo wysoką wycenę – jej wartość to ponad 45 miliardów dolarów – a założyciel firmy, David Baszucki, podziękował wszystkim, którzy już teraz uwierzyli w Robloksa. Podobnie jak Minecraft, Fortnite czy Animal Crossing: New Horizons, Roblox zyskał na popularności dzięki wybuchowi pandemii. Z raportu podsumowującego 2020 rok (via Venture Beat) wynika, że firma zanotowała przychód na poziomie 923,9 milionów dolarów (to o 82% więcej niż w 2019 roku), a dzienna liczba graczy miała wzrosła o 85%, oscylują wokół 32 milionów użytkowników.