Rocznica WIELKIEJ INBY na fanpejdżu CD Projekt RED
Źródło: CD Project RED/Facebook.
Niepisaną tradycją stał się fakt, że w czerwcu internetowe logotypy wielu firm i instytucji przybierają tęczowe barwy jako forma uhonorowania Pride Month, czyli Miesiąca Dumy środowisk LGBT. Dla wielu jednak zmiana profilowego zdjęcia na fanpejdżu znanego koncernu to powód do oburzenia czy wręcz nawoływań do bojkotu. Jeden z najgłośniejszych takich „incydentów” miał miejsce w czerwcu rok temu, a jego „sprawcą” było… CD Projekt RED.
PRZEŻYJMY TO JESZCZE RAZ.
„Zdejmijcie tą tęcze … wstyd mi za was …” – ubolewał (pisownia oryginalna) jeden z internautów na widok tęczowej wersji logotypu firmy, podczas gdy kolejny deklarował: „Miałem wielki szacunek dla Redów wielki szacunek. Teraz nie mam już nic” (pisownia oryginalna). Liczne były groźby wycofania pre-orderu Cyberpunk 2077, a zdarzały się nawet i tak histeryczne reakcje jak poniższa:
Równie wiele, jeśli nie więcej było jednak głosów popierających firmę. „CD Projekt Red robi od lat gry z silnymi akcentami politycznymi i społecznymi,” – wyjaśniał jeden z komentujących – „a proszę, pod postem dalej widzimy ludzi, którzy denerwują się, że firma zajmuje polityczne i społeczne stanowisko. Wow. Much cyberpunk”. Inny z kolei podsumowywał dosadnie: „Po lekturze niektórych komentarzy niezmiennie ciekawi mnie jak można zachwycać się Wiedźminem i jednocześnie być rasistowskim, ksenofobicznym i homofobicznym bucem”.
Wczoraj CD Projekt RED znów powrócił do tęczowego loga, pod którym oryginalnie znalazło się blisko 10 tys. komentarzy. Pierwszy komentarz zamieszczony w roku 2021 brzmi: „Co za gówno”. Wygląda na to, że inba rozgorzała na nowo. Szykujemy popcorn.