Sprzedaż The Medium. Nowa gra Bloober Team już się zwróciła

Bartosz Witoszka Aktualności o grach Publikacja: 1.02.2021, 12:00 Aktualizacja: 1.02.2021, 12:00
Nowy horror od krakowskiego Bloober Team podzielił recenzentów, ale wygląda na to, że zachwycił graczy. Według krótkiego komunikatu dla inwestorów sprzedaż The Medium zwróciła już koszty produkcji i marketingu, co oznacza, że gra na siebie zarabia. Nie podano jednak dokładnego wyniku, ani tym bardziej nie zdradzono, jaki budżet miała produkcja.
The Medium ukaże się na Xbox Series X
0 Udostępnień

Gra zwróciła się w raptem jeden dzień

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o dużym sukcesie Hitmana 3 – w kilka dni gra zwróciła się, co było dla IO Interactive sporym zaskoczeniem, ale również ulgą (deweloperzy mogą w spokoju pracować nad kolejnymi projektami). Dla Bloober Team, kóre 28 stycznia wydało The Medium, chwila spełnienia nadeszła jeszcze szybciej, bo już po jednym dniu. Zgodnie z komunikatem dla inwestorów, najnowszy horror krakowskiego studia zwrócił już koszty produkcji i marketingu.

W ogłoszeniu wyraźnie podkreślono, że chodzi o sprzedaż gry – czemu to tak ważne? The Medium dostępne jest tylko na pecetach i Xboksie Series X|S, a co więcej od dnia premiery trafiło do Game Passa. Z jednej strony ograniczyło to sprzedaż detaliczną, z drugiej studio zyskało dzięki temu dodatkowe środki od Microsoftu (podobna praktyka jak w przypadku czasowej wyłączności na Epic Games Store, o czym wspominałem w newsie o Hitmanie 3). Tutaj jednak mowa o egzemplarzach, za które gracze musieli zapłacić pełną cenę, więc tym bardziej wynik jest godny pozazdroszczenia.

Przy czym warto zauważyć, że nie podano, jaki był koszt powstania i wypromowania gry, ale ta kwestia zostanie pewnie poruszona w raporcie kwartalnym podsumowującym finansową kondycję spółki. Bloober Team na razie nie zdradza, jakie będzie ich kolejny krok, ale z pewnością warto śledzić poczynania krakowskich deweloperów.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments