Steam w 2020 roku. Platforma Valve zalicza wzrost zainteresowania
Liczby robią wrażenie
Włodarze Steama, z Gabem Newellem na czele, opublikowali wczoraj raport funkcjonowania swojej platformy za rok 2020. Valve z pewnością ma powody do zadowolenia, ponieważ po raz kolejny Steam zaliczył wzrost popularności na praktycznie wszystkich frontach. Mimo dość aktywnego działania Epic Games Store’a, czyli aktualnie największego konkurenta Steama, na platformie Valve zakupiono aż o 21,4% więcej gier niż w roku 2019. Użytkownicy spędzili zaś w ciągu minionych 12 miesięcy o 50,7% więcej godzin w grach, co przyczyniło się do dostarczenia do użytkowników sklepu aż 25,2 eksabajtów danych.
Wyprzedaże na Steamie przyciągają ogromne liczby graczy – nawet jeśli nie korzystają oni na co dzień ze wspomnianej platformy, a zakupione produkcje trafiają na mityczną kupkę wstydu. Valve poinformowało, że ostatnia wyprzedaż była największa w historii Steama, a swojego pierwszego zakupu na platformie dokonało o 33% więcej użytkowników niż w analogicznym okresie roku 2019.
Festiwal gier, usprawnienia i plany na przyszłość
W ostatnim czasie oczkiem w głowie Steama stały się festiwale gier, w trakcie których każdy użytkownik platformy może pobrać jedno z wielu udostępnionych dem. Z każdą kolejną edycją liczba aktywacji wzrastała – w trakcie wiosennej odsłony było to 0,6 miliona aktywnych dem; letnia edycja to już 3,1 miliona aktywacji; natomiast w trakcie jesiennego festiwalu gracze dodali aż 5,1 miliona dem do swoich bibliotek.
Valve pochwaliło się również usprawnieniami, jakie udało się wprowadzić w 2020 roku. Przede wszystkim podkreślono obecność specjalnych punktów, które dostaje się za zakupy na Steamie. Użytkownicy mogą dzięki owym punkcikom kupować różne bonusy, pozwalące upiększyć swój profil. Poprawiono również zarządzania biblioteką i usprawniono wyszukiwarkę, by zakupy i użytkowanie platformy stało się przystępniejsze i przyjemniejsze.
Na koniec podano również kilka planów, jakie Valve ma zamiar zrealizować. Ma to być wejście na rynek chiński, poprawa komunikacji z użytkownikami (m.in. poprzez Laboratoria Steama, czyli miejsce, gdzie każdy może zgłosić swój pomysł na usprawnienie platformy), czy wprowadzenie ułatwień dla graczy korzystający z Linuksa.