V1 Interactive kończy działalność po stworzeniu jednej gry. Upadek studia twórcy Halo

zagrano Aktualności o grach Publikacja: 10.03.2021, 11:24 Aktualizacja: 10.03.2021, 11:24
Marcus Lehto, jeden ze współtwórców pierwszych odsłon serii Halo, w 2016 roku poszedł na swoje i założył V1 Interactive. Cztery lata później studio wypuściło Disintegration, kosmiczną strzelankę z elementami strategii czasu rzeczywistego, która najwyraźniej nie okazała się zbyt wielkim sukcesem. Studio poinformowało w komunikacie na Twitterze, że kończy swoją działalność.
0 Udostępnień

Gamedev to trudny kawałek chleba

Wygląda na to, że wydane w czerwcu zeszłego roku Disintegration nie odniosło aż tak dużego sukcesu, jak zakładał to Marcus Lehto, szef studia V1 Interactive, odpowiedzialnego za tę kosmiczną strzelankę z elementami strategii czasu rzeczywistego. Po kilku miesiącach od premiery deweloperzy zdecydowali się na wyłączenie trybu wieloosobowego, a w niedawnym komunikacie na Twitterze poinformowano o rozwiązaniu studia.

Disintegration było jedyną grą V1 Interactive, na przygotowanie której poświęcono około cztery lata. Po wieloletnim współtworzeniu serii Halo Lehto zdecydował się pójść na swoje i tak w 2016 roku powstało omawiane studio. W osobnym komunikacie deweloper zapewnił, że pracownicy od miesięcy informowani są o stanie, w jakim znajdowało się studio, a on i reszta kadry kierowniczej zapewnia wsparcie, by znaleźli zatrudnienie w innych firmach.

Praktyka godna pochwalenia, niestety niezbyt częsta w branży elektronicznej rozrywki – przy okazji informacji o zamknięciu Stadia Games and Entertainment dowiedzieliśmy się, że do ostatniego momentu zapewniono pracowników o dobrych wynikach i chwalono ich za postępy poczynione w projektach.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments