Warhammer: Age of Sigmar – polską grę VR sfinansuje giełda
Carbon Studio trafia na NewConnect
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych debiutuje kolejna spółka zajmująca się tworzeniem gier. I to nie byle jakich! Carbon Studio to jeden z czołowych producentów gier VR, wykorzystujących w stu procentach nowinki technologiczne w obszarze wirtualnej rzeczywistości. Współpracując z największymi graczami na rynku sprzętu VR, polscy twórcy gier z Gliwic podbić chcą rynek najinteraktywniejszej rozrywki.
Póki co debiutanci na rynku NewConnect znani byli wśród entuzjastów wirtualnej rzeczywistości jako twórcy świetnie przyjętej przez krytykę produkcji The Wizards (80/100 w serwisie Metacritic). Na giełdzie pozyskać chcą pieniądze na tworzoną we współpracy z Games Workshop grę Warhammer: Age of Sigmar. Co warto wiedzieć o tytule osadzonym w popularnym również w naszym kraju uniwersum fantasy?
Warhammer: Age of Sigmar będzie grą VR z segmentu AAA
Chociaż nie poznaliśmy jeszcze dokładnego tytułu produkcji rozgrywającej się w świecie Warhammer: Age of Sigmar, jednego możemy być pewni – nie będzie ona robiona po łebkach. Jako pierwsza adaptacja świata WH na VR, gra tworzona w ścisłej współpracy z właścicielami praw do mrocznego uniwersum fantasy ma być przykładem dla kolejnych deweloperów. Stąd też ścisła współpraca pomiędzy Carbon Studio a Games Workshop. Na spotkaniu z przedstawicielami prasy oraz inwestorami zarząd spółki wyjawił, że wymiana informacji oraz propozycje lepszych rozwiązań zgodnych z duchem Warhammera są podczas prac nad grą na porządku dziennym.
Premiera gry VR w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar planowana jest na przełom 2020 i 2021 roku. Rozgrywka trwała będzie nie więcej niż dziesięć godzin, a jednym z najciekawszych mechanizmów ma być system rzucania zaklęć. Immersywne oddawanie tego procesu było jednym z wyróżników wspomnianego już tytułu Wizards i ustaliło pod tym względem standardy w branży.
Budżet produkcji jest stosunkowo niski, bowiem wynosi nieco ponad dwa miliony złotych. Nie oznacza to jednak, iż gra będzie niskobudżetowa – Games Workshop liczy na grę z najwyższej półki jakościowej i cenowej, a dzięki posiadaniu odpowiednich narzędzi oraz rozwiniętych procesów Carbon Studio może taki produkt dostarczyć. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że gry VR są znacznie krótsze w porównaniu do swoich tradycyjnych odpowiedników.
Źródło: Carbon Studio. Grafika: Carbon Studio.