Warhammer: Age of Sigmar – polską grę VR sfinansuje giełda

Michał Małysa Aktualności o grach Publikacja: 19.12.2019, 14:00 Aktualizacja: 19.12.2019, 14:03
Gliwiccy pionierzy gier VR szans na dalszy rozwój świetnie rozwijającego się Carbon Studio upatrują na giełdzie. Akcje spółki trafiły właśnie na rynek NewConnect. Pieniądze pozyskane od inwestorów wydane zostaną na tworzony we współpracy z Games Workshop tytuł osadzony w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar.
carbon studio na gieldzie - warhammer age of sigmar
5 Udostępnień

Carbon Studio trafia na NewConnect

Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych debiutuje kolejna spółka zajmująca się tworzeniem gier. I to nie byle jakich! Carbon Studio to jeden z czołowych producentów gier VR, wykorzystujących w stu procentach nowinki technologiczne w obszarze wirtualnej rzeczywistości. Współpracując z największymi graczami na rynku sprzętu VR, polscy twórcy gier z Gliwic podbić chcą rynek najinteraktywniejszej rozrywki.

Póki co debiutanci na rynku NewConnect znani byli wśród entuzjastów wirtualnej rzeczywistości jako twórcy świetnie przyjętej przez krytykę produkcji The Wizards (80/100 w serwisie Metacritic). Na giełdzie pozyskać chcą pieniądze na tworzoną we współpracy z Games Workshop grę Warhammer: Age of Sigmar. Co warto wiedzieć o tytule osadzonym w popularnym również w naszym kraju uniwersum fantasy?

Warhammer: Age of Sigmar będzie grą VR z segmentu AAA

Chociaż nie poznaliśmy jeszcze dokładnego tytułu produkcji rozgrywającej się w świecie Warhammer: Age of Sigmar, jednego możemy być pewni – nie będzie ona robiona po łebkach. Jako pierwsza adaptacja świata WH na VR, gra tworzona w ścisłej współpracy z właścicielami praw do mrocznego uniwersum fantasy ma być przykładem dla kolejnych deweloperów. Stąd też ścisła współpraca pomiędzy Carbon Studio a Games Workshop. Na spotkaniu z przedstawicielami prasy oraz inwestorami zarząd spółki wyjawił, że wymiana informacji oraz propozycje lepszych rozwiązań zgodnych z duchem Warhammera są podczas prac nad grą na porządku dziennym.

Premiera gry VR w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar planowana jest na przełom 2020 i 2021 roku. Rozgrywka trwała będzie nie więcej niż dziesięć godzin, a jednym z najciekawszych mechanizmów ma być system rzucania zaklęć. Immersywne oddawanie tego procesu było jednym z wyróżników wspomnianego już tytułu Wizards i ustaliło pod tym względem standardy w branży.

Budżet produkcji jest stosunkowo niski, bowiem wynosi nieco ponad dwa miliony złotych. Nie oznacza to jednak, iż gra będzie niskobudżetowa – Games Workshop liczy na grę z najwyższej półki jakościowej i cenowej, a dzięki posiadaniu odpowiednich narzędzi oraz rozwiniętych procesów Carbon Studio może taki produkt dostarczyć. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że gry VR są znacznie krótsze w porównaniu do swoich tradycyjnych odpowiedników.

Źródło: Carbon Studio. Grafika: Carbon Studio.

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o