Nowa aktualizacja do Star Wars: Squadrons – 120 FPS-ów na Xbox Series X|S
Większa liczba klatek animacji tylko dla konsol Microsoftu
Nowa gra w uniwersum Gwiezdnych Wojen zaliczyła całkiem udany debiut, jednak EA Motive, studio odpowiedzialne za grę, oraz Electronic Arts (wydawca) zdecydowali, że do Star Wars: Squadrons nie zostaną dodane nowe rozszerzenia. Okazuje się jednak, że ta koncepcja jest już nieaktualna, bo pod koniec zeszłego tygodnia pojawiła się informacja, że produkcja doczeka się wsparcia po premierze, a pierwszą aktualizację można pobierać od tej środy.
Wtedy również do gry trafiło uaktualnienie poprawiające działanie Squadrons na konsolach nowej generacji, o czym Electronic Arts poinformowało na początku listopada. Zmiany pojawiły się zarówno na sprzętach Microsoftu, jak i Sony, jednak to właśnie na konsolach Giganta z Redmond produkcja będzie działać wyraźnie lepiej.
Na Xbox Series X gra uruchamia się w 4K i 60 FPS-ach, a na słabszym modelu gracze również mogą cieszyć się płynnością animacji na poziomie 60 klatek na sekundę, ale w rozdzielczości 1440p. Na obu konsolach pojawił się również tryb wydajnościowy, który pozwoli na rozgrywkę w aż 120 FPS-ach, jednak znacząco odbije się to na grafice. Do tego na konsolach Microsoftu wprowadzono również technologię VRR (zmienne odświeżanie), jednak warto mieć na uwadze to, że zadziała ona tylko na monitorach, które przystosowane są do obsługi tej funkcji.
W przypadku PlayStation 5 wygląda to wyraźniej gorzej, bowiem tam aktualizacja ma jedynie poprawiać jakość oświetlenia i cieniowania, a wydajność Squadrons ma być porównywalna z tą z PS4 Pro. Pełna lista zmian dostępna jest tutaj.
Premiera Star Wars: Squadrons odbyła się 2 października. Oprócz konsol nowej i starej generacji gra dostępna jest na komputerach osobistych.