Cyberpunk 2077 i nadmiar zabawek erotycznych. Deweloperzy wprowadzą poprawki
Falliczny problem i jego rozwiązanie
Dużo się ostatnio dzieje w temacie Cyberpunka 2077 i nie ma dnia, w którym nie pojawiałyby się nowe informacje na temat gry CD Projektu. Ostatnia telekonferencja, w której szefostwo spółki odpowiadała na pytania inwestorów, przyniosła odpowiedzi na kilka pytań, choć nie wszystkie z nich były zadowalające, jak choćby to dotyczące polityki zwrotów gry na konsolach, a konkretnie braku takowej.
Nathan Grayson, jeden z autorów Kotaku, w swoim artykule zwrócił jednak uwagę na inną kwestię dotyczącą samej gry – chodzi o nadmierną ilość zabawek erotycznych, które możemy spotkać w najmniej oczywistych częściach Night City. O ile obecność dild (bo to na nie główną uwagę zwracał Grayson w swoim artykule, choć w samej grze natrafić można również na masturbatory dla mężczyzn) w barach, klubach czy domach NPC-ów nie byłaby niczym nadzwyczajnym, to znajdowanie fallicznych zabawek erotycznych w ekwipunku martwych przeciwników, może dziwić. Co więcej, sztuczne penisy generują się również jako “złom” w różnego rodzaju pojemnikach czy leżą po prostu na ulicach niczym zużyta, nikomu niepotrzebna guma do żucia.
Autor Kotaku wysłał maila do CD Projektu z pytaniem, czemu w Cyberpunku 2077 jest aż tyle dild. Do sprawy odniósł się Philipp Weber, starszy projektant zadań pracujący przy grze – okazało się, że twórcy chcieli pokazać, iż Night City i w ogóle świat Cyberpunka 2077 jest:
[…] otwarty seksualnie i że jest to miejsce, w którym normalne jest coś, co dzisiejszy świat uznaje za tabu albo perwersję.
Cóż, ale czy naprawdę trzeba było używać do tego walających się zabawek zabawek erotycznych, które w zdecydowanej większości przypadków są jedynie nadmiernie występującym “złomem”? To bardzo niedojrzałe podejście do erotyki czy seksualności, rodem z serii “Straszny film” czy Saints Row, gdzie w trzeciej części jedną z broni był gigantyczny, fioletowy fallus.
Weber szybko dodaje jednak, że:
Drugim powodem dużej liczby zabawek erotycznych na świecie gry jest to, że mogą się one generować jako losowe łupy, a my wciąż poprawiliśmy te ustawienia, więc we wczesnych recenzjach liczba dild w świecie gry była dość wysoka. Zamierzamy je dostosować tak, aby wibratory pasowały do kontekstu danej sceny i nie rozpraszały uwagi oraz żeby znajdowały się tam, gdzie powinny być zgodnie z projektem.
I to wyjaśnienie ma już więcej sensu, a część tego fallicznego problemu mogła naprawić zeszłotygodniowa aktualizacja 1.04, a jeszcze przed świętami pojawić się mają kolejne uaktualnienia.