Nowy Dragon Age bez elementów sieciowych. Zmiana decyzji po klęsce Anthem
Zmiany w erpegu od BioWare
Od pierwszej zapowiedzi Dragon Age’a 4 (nazwa robocza) minęły już trzy lata, a od tamtej pory o grze nie dowiedzieliśmy się wiele więcej, prócz tego, że powstaje. Jak można się łatwo domyślić, zaczęło budzić to wątpliwości wśród fanów, a po odejściu Marka Darrahy, producenta wykonawczego serii Dragon Age, na początku grudnia zeszłego roku, sprawa zaczęła przybierać niekorzystny obrót, przynajmniej pod względem wizerunkowym. Od tamtego czasu doczekaliśmy się prezentacji kolejnego, mało treściwego zwiastuna, ale wczorajsza rewelacja ujawniona przez Jasona Schreiera z pewnością spodoba się fanom serii.
Z artykułu opublikowanego na Bloombergu wynika, że nowy Dragon Age będzie pozbawiony elementów znanych z gier sieciowych. Według anonimowych źródeł dziennikarza (najprawdopodobniej pracownicy BioWare) prace nad grą rozpoczęły się w 2015 roku, ale dwa lata później je zresetowano, by zaimplementować w produkcji mikropłatności i systemy wspierające wydawania dodatkowej gotówki podczas rozgrywki. Koncepcja jednak się zmieniła, a od kilku miesięcy trwają czynności przeprojektowania Dragon Age’a, by usunąć z niego tego typu elementy – skąd taka decyzja?
Time for some news that is going to make BioWare fans really happy.
Following the success of Jedi Fallen Order and the failure of Anthem, EA has allowed BioWare to make the next Dragon Age a single-player RPG. Previously, it was planned as a service game https://t.co/tk9uUlzOsb
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 25, 2021
Sukces Jedi Fallen Order i klęska Anthem
Zdaniem informatorów Schreiera wpłynęły na to dwie sprawy – pierwszą z nich był sukces sprzedażowy Star Wars: Jedi Fallen Order, czyli gry przygodowej od Respawn Entertainment, która od początku do końca była produkcją tylko dla jednego gracza. Brakowało w niej mikropłatności ani żadnych elementów sieciowych, co na tyle spodobało się graczom, że tytuł przerósł oczekiwania wydawcy i sprzedał się w liczbie ponad 10 milionów kopii (stan na maj 2020 roku, czyli na 7 miesięcy po premierze).
Drugim powodem miała stanowić klęska Anthem. Prace nad aktualizacją Next zostały wstrzymane, a tytuł nie doczeka się nowej zawartości czy dalszych poprawek.
Electronic Arts nie odniosło się do informacji ujawnionych przez Schreiera, ale jeśli pojawi się stosowne oświadczenie, to wpis zostanie zaktualizowany. W samym artykule wspomniano natomiast, że wydawca chce, by BioWare wróciło do korzeni, co dobrze wróży na przyszłość innym projektom studia, w tym zapowiedzianemu niedawno nowemu Mass Effectowi.