The Division 2 – niezwykła kampania na rzecz środowiska
O co chodzi i jak wziąć udział w akcji?
Ubisoft ogłosił nietypową akcję. Związana jest oczywiście z premierą Tom Clancy’s The Division 2, która przypada na 15 marca, ale cel zdecydowanie jest wart pochwały. Ubisoft bowiem chce z pomocą Traficaru (największej w Polsce firmy wynajmującej auta na godzin) i Microsoftu pomóc w ochronie środowiska i aktywizować społeczności w miastach.
A to oznacza, że chce “powołać” zespoły lokalnych agentów, które będą działać dla dobra środowiska. Pierwszym sposobem działania agentów ma być przyczynienie się do redukcji CO2 w powietrzu przez używanie wynajmowanych samochodów, jeśli będą potrzebowali się gdzieś przemieścić. Od 1 marca na ulicach sześciu dużych aglomeracji w Polsce (Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Katowic, Poznania i Trójmiasta) wyjadą specjalnie oznakowane auta The Division 2, które będzie można odnaleźć także dzięki aplikacji Traficar. Każdy, kto zbierze zespół od 3 do 5 agentów, odbędzie wspólny, grupowy przejazd, a następnie udostępni na swoich kanałach Social Media zdjęcie z takiej podróży, otrzyma nagrodę gwarantowaną dla siebie i swoich agentów – maski antysmogowe. Te oczywiście są dostępne aż do wyczerpania zapasów.
Maski to nie wszystko, bo udział w tym etapie konkursu uprawnia do walki o dalsze nagrody. Od 8 do 15 marca zespoły będą mogły zrobić coś dobrego dla swojego miasta. Co dokładnie? Co tylko im przyjdzie do głowy i będzie zgodne z prawem albo będzie posiadało niezbędne do wykonania zadania zgody (np. administratorów osiedli). Wysianie trawy, sprzątanie śmieci na ulicach, odpowiednia segregacja odpadów. Liczy się kreatywność i efekt dla środowiska.
Co można wygrać?
Nagrody zdecydowanie zachęcają do udziału w akcji:
- Najlepszy zespół – konsole Xbox One / karty Xbox Live / limitowane edycje gry.
- II miejsce – dwa wyróżnione zespoły – karty Xbox Live i gry.
- III miejsce – trzy wyróżnione zespoły – gry.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni dokładnie 15 marca, w dzień premiery The Division 2. Wyniki ogłoszone zostaną kolejnego dnia. Szczegóły akcji i regulamin konkursu dostępne będą na oficjalnym profilu Facebook gry Tom Clancy’s The Division.
Dlaczego powstała ta akcja?
Poza promocją gry chodzi o zwiększenie świadomości społeczeństwa. Może nam się wydawać, że problem zanieczyszczenia nas nie dotyczy albo że robimy wystarczająco wiele, ale niestety stan środowiska już w każdej części świata pokazuje, że jest inaczej. A że najprościej zacząć zmieniać świat od siebie, to Ubisoft wpadł na pomysł, że można połączyć docieranie do ludzi wraz z promocją tytułu.
Dlaczego padło na Tom Clancy’s The Division 2? Bo gra przedstawia obraz Waszyngtonu po wybuchu pandemii. Piękne miasta zmieniły się w postapokaliptyczny krajobraz. A obecnych warunkach i podejściu do ochrony środowiska fabuła gry nie wydaje się już być tak odrealniona.