A Plague Tale: Innocence [PORADNIK DO GRY]

Michał Małysa Poradniki do gier Publikacja: 20.05.2019, 19:00 Aktualizacja: 21.05.2020, 11:14
A Plague Tale: Innocence to gra, która prowadzi gracza za rękę. Nie zawiesicie się tu w żadnym momencie zastanawiając się, co należy dalej zrobić. Nie spodziewajcie się spektakularnej walki, ponieważ jedyna bronią dostępną w grze jest proca, a jedyną “tarczą” ogień.
A Plague Tale: Innocence
13 Udostępnień

A Plague Tale: Innocence – informacje o grze

Fabuła gry A Plague Tale: Innocence rozgrywa się w średniowiecznej Francji. Opowiada historię młodej Amici de Runes i jej młodszego brata Hugona, którzy stawiają czoła brutalności spustoszonego dżumą świata, odkrywając przy okazji mroczny sekret. W ucieczce przed żołnierzami inkwizycji, otoczeni przez stada niepowstrzymanych szczurów uosabiających czarną śmierć, Amicia i Hugo nauczą się ufać sobie nawzajem podczas walki o życie, która wydaje się niemożliwa do wygrania.

Gra ukazała się na konsole PS4, Xbox One i PC.

A Plague Tale: Innocence cały czas prowadzi gracza za rękę i pokazuje mu, co należy zrobić. Jeśli gra nie pokazuje danej czynności wprost to oznacza, że wystarczy się rozejrzeć po najbliższym otoczeniu i z pewnością zaraz będziemy wiedzieli, który element świata wymaga interakcji. A Plague Tale: Innocence sama w sobie nie wymaga rozbudowane poradnika, dlatego prezentujemy wam podstawowe informacje i mechaniki.

a plague tale: innocence

A Plague Tale: Innocence zbiera oceny na średnim poziomie 8/10. Według Michała gra zasługuje na ocenę 9/10. Recenzję A Plague: Innocence napisaną przez niego znajdziecie na naszym portalu.

Walka w A Plague Tale: Innocence

Rozdział pierwszy A Plague Tale: Innocence uczy gracza jak walczyć, jak się skutecznie skradać i jak odwracać uwagę przeciwników. Amicia ma do dyspozycji tylko procę. Przed właściwą rozgrywką gracz przechodzi krótki trening, który jest naturalnie wpleciony w historię. Oznacza to, że Amicia wraz z ojcem idzie na polowanie, gdzie najpierw strzela do zgniłych jabłek, a następnie strzela do do dzika. Żeby wystrzelić z procy należy przytrzymać R2 w celu wycelowania, a następnie wcisnąć L2 i puścić przycisk.

Proca zada obrażenia tylko nieuzbrojonym przeciwnikom. Kiedy trafimy na uzbrojonego przeciwnika należy się skradać. Jeśli musimy z nim walczyć (pierwszym takim przypadkiem jest ratowanie Hugona przed wrogiem przy kościele w zakażonej wiosce) należy strzelać do niego najpierw po to, aby pozbawić go zbroi, a dopiero potem celować w głowę, aby go zabić. Walka jest tu o tyle dynamiczna, że należy cały czas uciekać od przeciwnika, który jest od nas sporo wolniejszy, a za to jest w stanie nas zmiażdżyć jednym ciosem. Czyli w przypadku Amicii należy wystrzelić z procy, odbiec, wystrzelić itp. aż do skutku. Żeby nie zabrakło nam amunicji trzeba zawsze pamiętać o jej szukaniu. Worki z kamieniami znajdują się w różnych widocznych miejscach: stołach, półkach, bramach, przy krzakach itp.

Możesz także uderzać we wrogów konkretnymi eliksirami: Odoris sprawi, że szczury rzucą się na przeciwnika i załatwią wszystko za ciebie, a Devorantis zmusi go do zdjęcia hełmu, a wtedy możesz zabić go procą.

Końcowa walka z bossem w A Plague Tale: Innocence (spoilery)

Do walki z Vitalisem potrzebny będzie Extinguis, substancja gasząca ogień.  W ostatecznej walce biorą udział Amicia i Hugo. To na dobrą sprawę walka między białymi a czarnymi hordami szczurów. Czarne szczury kontrolowane są przez Hugo, a białe przez przeciwnika. Hugo może kierować tornada czarnych szczurów na skupiska białych szczurów, ale tylko wtedy, gdy w danym obszarze nie ma światła (białe są odporne na światło, czarne nie). Amicia musi zgasić światło Extinguisem, a dopiero później może poprosić Hugo o skierowanie szczurów we wskazane miejsce (strzałka w górę). Trzeba jednocześnie kierować Hugo i unikać białych hord, które są co chwila kierowane w stronę Amicii przez Vitalisa.

Po pokonaniu hord Amicia zyskuje dostęp do Vitalisa. Podczas taj walki musi dostać trzy razy w głowę z procy. Śmierć Vitalisa to nie koniec gry, dostępny jest jeszcze fragment podsumowujący wszystko po napisach.

System craftingu w A Plague Tale: Innocence

Elementy wyposażenia, alchemii i procy mogą być ulepszane za pomocą różnych materiałów: siarki, saletry, alkoholu, episangius, skóry, sznura, narzędzi, materiału. Początkowo Amicia może ulepszać posiadane przedmioty i tworzyć mikstury tylko w wybranych punktach (przy charakterystycznym biurku).

Kiedy gracz odblokuje poziom drugi ulepszenia sprzętu, Amicia może wytwarzać i naprawiać rzeczy w dowolnym momencie. Wystarczy wcisnąć R1, aby pokazało się drzewo wyboru.

Mikstury w rozgrywce A Plague Tale: Innocence

W trakcie gry Amicia zdobywa receptury na mikstury ułatwiające jej walkę. Receptury alchemiczne dostaje od sprzymierzeńców. Każda nowa receptura pojawia się w momencie, kiedy wymaga tego sytuacja.

      • Extinguis – gasi ogień.
      • Ignifer – podpala węgielki i odwraca uwagę wrogów.
      • Somnum – bezszelestnie eliminuje przeciwnika.
      • Luminosa – tworzy potężne źródło światła eliminujące szczury.
      • Odoris – przyciąga szczury z otaczającego obszaru.
      • Devorantis – zmusza trafione przeciwnika do zdjęcia hełmu.

      Jak unikać hord szczurów w A Plague Tale: Innocence?

      Horda szczurów w A Plague Tale: Innocence to jedno z największych niebezpieczeństw w grze. Trzeba jej bezwzględnie unikać. Jeśli jednak nieopatrznie podejdziesz zbyt daleko od światła i zaatakuje cię horda szczurów możesz użyć Luminosy. Jednak czasem warto dać Amicii zginąć, bo szkoda mikstury, prościej jest zacząć od nowa tuż przed punktem, w którym zostałeś zaatakowany.

Aby uniknąć szczurów trzeba korzystać z dostępnych źródeł światła: zapalać pochodnie, patyki, używać płonących wozów, wprawiać w ruch trebusze itp. Kiedy wprawisz w ruch dany przedmiot należy iść za nim, bo szczury natychmiast zaczną podążać tam, gdzie nie ma światła. W grze zawsze widać po lekkim rozejrzeniu który element otoczenia będzie akurat pomocny. Kiedy nie ma źródła światła w danym polu oznacza to, że możesz odwrócić uwagę szczurów na kilka sekund strącając na ziemię np. wiszące zwłoki. Szczury rzucą się na nie, co da graczowi kilka cennych sekund na przemknięcie do kolejnego punktu światła. W niektórych momentach możesz zwrócić agresję szczurów na wroga, co też da ci możliwość ucieczki.

W agresywne hordy szczurów (tornada) trzeba uderzać Igniferem. Luminosa jest bardzo droga w wytworzeniu, dlatego nie opłaca się nią walczyć, jeśli nie trzeba koniecznie tego robić. Tornada szczurów potrafią niszczyć źródła światła, aby dopaść ofiarę.

Jak unikać wrogów w A Plague Tale: Innocence?

Wrogów unikniesz chowając się w krzakach, wysokiej trawie, skradając się za murami, wozami i innymi elementami otoczenia. Możesz odwracać ich uwagę rzucając dzbanami (przytrzymujesz L1, R2 rzucasz) i kamieniami. Nie używaj procy, bo jej dźwięk natychmiast cię zdradzi.

Możesz po cichu podejść do wroga od tyłu i uśpić go eliksirem Somnum. Pamiętaj, żeby wtedy nie widzieli cię inni strażnicy. Wykrycie to z reguły szybka śmierć, bo do dyspozycji masz tylko procę i ucieczkę, a to się często nie sprawdza.

Zagadki w A Plague Tale: Innocence

Zagadki w grze są proste i szybkie. Polegają na przesuwaniu przedmiotów, aby zabijać hordy szczurów, dostawać się do wysoko umieszczonych przedmiotów czy przechodzić przez rzekę. Nierzadko trzeba poprosić o pomoc towarzyszącego Amicii sprzymierzeńca, naciskając przycisk interakcji. Interakcje są też dostępne w momencie, kiedy trzeba pomóc Hugo w wejściu na wysokie przeszkody.


  • Amicia sama nie otworzy zamkniętych na klucz drzwi, musi o to poprosić Melie. Podobnie w opuszczonym zamku – Melie na prośbę Amicii przesuwa płonące misy w odpowiednie miejsca, sama Amicia także to robi. W tajnym pomieszczeniu z księgą Amicia musi poprosić o pomoc Roderica w celu umieszczenia regałów na właściwych miejscach. Interakcje z innymi postaciami w grze są ważnym elementem rozgrywki.
Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments