Anthem w wersji demo – wrażenia z PC i konsoli

zagrano Aktualności o grach Publikacja: 20.02.2019, 14:08 Aktualizacja: 24.02.2019, 22:27
Czy wybór kontrolera jest w stanie wpłynąć na odbiór gry? Przypadek wersji demo Anthem z 1 na 3 lutego pokazuje, że tak.
gra anthem 3
6 Udostępnień

Po jednej stronie barykady jest konsolowy pad, z drugiej zaś mysz i klawiatura. Pierwszy zestaw zapewnia nieporównywalnie lepszy czas reakcji oraz precyzje celowania, tracąc przy tym na samym sterowaniu, które jest widocznie dostosowane do potrzeb gry na konsoli. Schemat sterowania na klawiaturze po prostu wydaje się pokraczny i nienaturalny. Używając kontrolera jesteśmy w stanie płynnie łączyć ruchy postaci, przechodzić ze skoku w tryb unoszenia się, z trybu unoszenia do lotu lub w dowolną kombinacje powyższych.

Mechanika i sterowanie w Anthem

BioWare w Anthem zdecydowało się na ulepszenie już działających pomysłów, takich jak sterowanie w trakcie lotu, które w wypadku myszki wymaga ciągłego ciągnięcia urządzenia tak by manewrować. Ograniczona przestrzeń na biurku w tym wypadku potrafi nieraz skutecznie podnieść ciśnienie, problem którego manetki pada nie mają.

Mechanika gry i to jak zbudowany jest gunplay i ogólne poczucie mocy broni, odrzutu czy po prostu silnego kopa shotguna moim zdaniem zanika w przypadku zestawu gracza korzystającego z myszki i klawiatury. Odrzut jest łatwiejszy do kontrolowania, przez co zatarty jest „kop” broni, nie odczuwamy walki z bronią i satysfakcji z ujarzmienia jej mocy.

W przypadku pada (mówię o zestawie posiadającym opcje dualshock) gra zyskuje bardzo mocno w kategorii miodności, czujemy każdy strzał, odrzut wydaje się być w idealnym miejscu, czyli w pomiędzy podbiciem celownika a pracą jaką trzeba wykonać, by utrzymać broń na celu.

Grafika gry

W w tym przypadku nie ma dyskusji, PC przewyższa konsole, ale tylko w wypadku naprawdę dobrego sprzętu. Ilość cząsteczek w powietrzu, detale ognia oraz eksplozji, które i tak wyglądają bardzo widowiskowo na konsoli, w wersji PC są najzwyklej bajeczne.
Nie można zapomnieć o technologii RTX, którą wersja PC będzie obsługiwać, i która podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

Jeżeli chodzi o opcje graficzne dostępne na PC to mowa tutaj o typowych opcjach takich jak
Anti-Aliasing z obsługa TAA, ambient oclusion z obsługą HBO, jakość tekstur, filtrowanie, jakość siatki, efekty świetlne, jakość efektów, terenu, roślinności czy jakość post procesów.
Możliwość dostosowania ustawień do swoich potrzeb, coś czego konsole nie oferują.

Menu jest wyraźnie zaprojektowane z myślą o kontrolerach konsolowych, ale nie jest toporne jak Skyrim czy Fallout 4, a nawigacja za pomocą myszki nie sprawia żadnych problemów, choć na pewno jest miejsce na udoskonalenie niektórych elementów.

Co wybrać?

Która wersja jest lepsza? Jaki system wybrać? Która opcja sterowania pozwoli czerpać największą przyjemność z gry?

To wszystkie pytania na które musimy odpowiedzieć sobie sami, ale moim skromnym zdaniem Anthem zostało stworzone z myślą o sterowaniu padem, czy to na konsoli czy na komputerze osobistym. Pamiętajmy, że to ciągle ta sama gra i polecić mogę jedynie używanie sprzętu który dla nas jest najwygodniejszy i na którym gra dostarczy nam najwięcej zabawy.

Premiera gry 22 lutego 2019r.

Piotr Perlejewski 

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments