Call of Duty: Modern Warfare [PRZED PREMIERĄ]

Radosław Dąbrowski Aktualności o grach Publikacja: 11.10.2019, 12:30 Aktualizacja: 11.10.2019, 12:55
25 października światło dzienne ujrzy Call of Duty: Modern Warfare. To jedna z najciekawszych nowości tej jesieni, tradycyjnie już przygotowana przez amerykańskie studio Infinity Ward. Do premiery pozostało naprawdę niewiele czasu, zatem warto podsumować to, co już wiemy na temat tej gry.
call of duty modern warfare przed premiera
4 Udostępnień

Czwarta część? Nie, to Modern Warfare

Na pewno wielu graczy zwróciło uwagę na to, że w tytule gry brakuje „czwórki”. Twórcy tłumaczą, że Call of Duty: Modern Warfare nie jest ani remasterem, ani sequelem, lecz rebootem. W komentarzu ze strony Infinity Ward pojawiło się nawet określenie „re-imagining” w odniesieniu do całego cyklu Modern Warfare. Przypomnijmy, że jego dotychczasowe trzy części to Call of Duty 4: Modern Warfare, Call of Duty: Modern Warfare 2 oraz Call of Duty: Modern Warfare 3.

Zwiastun taki, jaki powinien być trailer Call of Duty

W pierwszym oficjalnym, trwającym nieco ponad minutę zwiastunie znalazło się to, czego należało się spodziewać – nie brakuje widowiskowych starć na lądzie, powietrzu oraz nad wodą; dużo strzelanin odbywa się także we wnętrzach, a w co drugiej scenie dochodzi do jakiegoś efektownego wybuchu. Od strony graficznej prezentuje się to wszystko imponująco i coraz bardziej przypomina wysokobudżetowy amerykański film wojenny, a dobrą passę kontynuuje późniejszy premierowy zwiastun Call of Duty: Modern Warfare.

Zwiastuny czy wszelkiego rodzaju materiały promocyjne mają swój konkretny cel i najczęściej realizują go bezbłędnie. W przypadku Call of Duty: Modern Warfare autorom filmiku zależało na oddaniu dynamiki gry, ukazaniu urozmaicenia terytorialnego i przede wszystkim zapowiedzenia przyszłym użytkownikom czekającej na nich ogromnej porcji rozrywki. Na temat samej grywalności trudno jednak wnioskować, dlatego należy poczekać do premiery.

Fabuła Call of Duty: Modern Warfare

W nowej odsłonie serii gracze wcielą się w żołnierzy elitarnej jednostki Tier One. Akcja rozgrywać się będzie w miejscach na całym świecie i obejmie zarówno europejskie terytoria, jak i Bliski Wschód. Pomimo że to restart serii, twórcy poinformowali, że nie zabraknie znanych już postaci. Pojawi się o charakterystycznym zaroście kapitan John Price czy John “Soap” McTavish. Podobno to nie wszyscy rozpoznawalni bohaterowie, jakich uświadczymy podczas rozgrywki.

– Fani mogą oczekiwać kampanii, która zabiera dużo czasu na zagłębienie się w relacje pomiędzy bohaterami. Dowiecie się dokładnie, jak to jest walczyć u boku Kapitana Price’a, ale również innej bohaterki, Farah Karim. Jest dowódcą oddziałów milicji i będziecie mogli zobaczyć wojnę z jej perspektywy, będącej punktem widzenia osoby, która pochodzi z obszaru objętego konfliktem – zapowiedział Taylor Kurosaki ze studia Infinity Ward.

Spośród wielu misji o nielinearnej fabule i mnóstwie celów do wyboru część przeniesie nas do Europy. – Jednym z bohaterów jest Kyle Garrick, były oficer brytyjskiej armii, który walczy u boku Price’a o zwycięstwo na terenie Europy i Wielkiej Brytanii, jak w oryginalnym Modern Warfare. Z kolei inna postać, agent CIA Alex, dołączy do milicji kierowanej przez Farah i będzie musiał walczyć z perspektywy rebelianta – cytowaliśmy dalej przedstawiciela twórców w newsie o błędnym nadawaniu grze statusu remastera Modern Warfare.

Niezwykle realistyczna strzelanka

Call of Duty: Modern Warfare powstało w oparciu o nowy silnik, dzięki czemu gra ma być bardziej realistyczna i zbliżona do autentycznych warunków, jakie panują na wojnie. Rozchodzi się nie tylko o ulepszoną warstwę graficzną, lecz także poprawione udźwiękowienie czy zachowanie postaci oraz posługiwanie się przez nich bronią (w tej sprawie konsultantami byli komandosi Navy Seals). W zależności od kalibru inny będzie skutek trafienia. Nasze bronie będziemy mogli także podpierać o różne obiekty, co pozwoli nam uzyskać nową perspektywę strzelania lub po prostu zwiększyć wygodę w wymierzaniu w przeciwnika. Fizyczne podparcie wpłynie również na siłę odrzutu.

Nowością będzie też zerwanie z dotychczasową zasadą, że w momencie wystrzelenia pocisku, jednocześnie trafiał już on w cel. Od teraz trzeba będzie wziąć pod uwagę (niewielki, ale zawsze) upływ czasu, co jest szczególnie istotne np. w przypadku atakowania ruchomego, biegnącego obiektu.

call of duty modern warfare

Zróżnicowane będzie także udźwiękowienie samego strzelania. Każdy karabin został nagrany na dwudziestu różnych kanałach dźwiękowych, zatem inny odgłos usłyszymy podczas walki w plenerze niż we wnętrzach. Wyższy poziom realizmu odczuwalny będzie dzięki tak, wydawałoby się, prozaicznym czynnościom jak otwieranie drzwi. W przestrzeni, w której rozgrywa się wojna, mają one jednak większe znaczenie.

Wejście będziemy mogli uchylić, „normalnie” otworzyć, wyważyć z rozbiegu czy rozstrzelać. Wszystko zależy od obranej taktyki i znaczenia dźwięku w danej misji. W jednym przypadku zależeć będzie nam na czasie i jak najszybszym otworzeniu, w innym nie chcąc zwrócić na siebie uwagi, należy uczynić to z dozą dyskrecji. Nie zabraknie także nocnych potyczek i to w miejscach naprawdę gęsto pokrytym mrokiem. Przyda się nie tylko noktowizor, lecz również latarka, dzięki której będzie można oślepić rywala.

Stwórz własną broń

call of duty modern warfare przed premiera

Powróćmy jeszcze na chwilę do tematyki broni. Karabiny i pistolety będziemy mogli modyfikować, zmieniając kolby, lufy oraz uchwyty. Wszystko w zależności od tego, co w danej sytuacji jest nam potrzebne, z jakiej odległości strzelamy itd.

Crossplay, czyli zagrajmy razem

Użytkownicy ze świata PC, Xbox One oraz PlayStation 4 będą mogli zagrać w tej samej rozgrywce w Internecie. Umożliwi to gra międzyplatformowa, czyli cross-play, na który twórcy gry położyli szczególny nacisk. Jeżeli chodzi o tryby sieciowe to warto wyróżnić dwa. Pierwszy z nich to Ground War, w którym na graczy czekają dużego rozmiaru mapy przystosowane do wojen dla sześćdziesięciu czterech użytkowników. Podczas starć nie będziemy ograniczeni do piechoty i do naszej dyspozycji pozostaną czołgi czy helikoptery.

Drugi tryb to Gunfight, którego podstawę stanowią krótsze potyczki dla dwóch dwuosobowych zespołów. Starcia potrwają maksymalnie czterdzieści sekund na rundę, a przed ich rozpoczęciem na zasadzie losowania zostaną przydzielone poszczególne bronie. Przed kilkoma tygodniami mogliście wypróbować Gunfight Mode podczas darmowego testu Call of Duty: Modern Warfare na PS4. Od premiery gry

Odnośnie do innych trybów to można przynajmniej napomknąć, że w Hacker Attack (rozgrywki 6 vs 6 z celem znalezienia i zniszczenia bomby) będzie można wskrzesić poległych towarzyszy, co bezsprzecznie jest ciekawą nowinką.

Sony wyróżnione

Warto zaznaczyć, że do 1 października 2020 roku specjalny tryb Survival Spec Ops będzie dostępny tylko na PlayStation 4. Wszystko na skutek współpracy pomiędzy Activision Blizzard a Sony. W związku z tym nie brakowało licznych pretensji i skarg, na które twórcy odpowiadali następująco: Spec Ops będzie dostępny dla wszystkich, a Survival to zaledwie pojedynczy, dodatkowy tryb obecny tylko na konsolach Sony.

screeny z call of duty modern warfare

Taki komunikat można zinterpretować jako sugestię, że Survival nie jest na tyle istotny, aby nie można się było bez niego obejść. Co zabawne, zanim Survival będzie dostępny dla użytkowników PC oraz konsoli Microsoft, premiery doczeka się już kolejna część Call of Duty.

Tamagunchi na ręce

W powyższym nagłówku nie wkradła się literówka. Chodzi o powstały na bazie popularnej z lat 90. zabawki Tamagotchi gadżet, który w trybie gry wieloosobowej nasz żołnierz będzie mógł założyć na nadgarstek. Jak wytłumaczył dyrektor artystyczny Joel Emslie – naszego zwierzaka będziemy karmić… zabijaniem.

call of duty modern warfare przed premiera

Z każdą kolejną ofiarą wyda on z siebie okrzyk „Yata!” i będzie ewoluować od samego jajka. Im więcej zabijemy, tym szczęśliwszym go uczynimy. Oczywiście jeżeli wstrzymamy uśmiercanie kolejnych ofiar, zwierzak sukcesywnie przybliżać się będzie do swojego odejścia.

Edycje specjalne Call of Duty: Modern Warfare

Jak przy wielu zakupach gier otrzymamy możliwość wyboru edycji standardowej lub specjalnej. W przypadku premiery Call of Duty: Modern Warfare tej drugiej są nawet dwa rodzaje i dotyczą zarówno PC (w wersji cyfrowej do kupienia wyłącznie przez Battle.net), jak i PlayStation 4 oraz Xbox One. Dla wszystkich trzech urządzeń przeznaczone są te same dodatki. Oferta dotyczy przedpremierowego zamówienia produktu.

Poniżej wyszczególniamy zawartość danej edycji:

Cyfrowa Standard Call of Duty: Modern Warfare

  • Specjalny taktyczny nóż w grze
  • Token Prestiżu (Black Ops 4)
  • Klasyczny Kapitan Price
  • Postać trybu Blackout (Black Ops 4)
  • Pakiet broni XRK (przedmiot cyfrowy)

Cena: 289 zł na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One

Edycja Operatora Call of Duty: Modern Warfare

  • Specjalny taktyczny nóż w grze
  • Pakiet operatora „Wszyscy w kamuflażu”
  • Pakiet operatora „Załoga zbyteczna”
  • Pakiet operatora „Podżegacze wojenni”
  • Token Prestiżu (Black Ops 4)
  • Klasyczny Kapitan Price
  • Postać trybu Blackout (Black Ops 4)
  • Pakiet broni XRK (przedmiot cyfrowy)

Cena: 349 zł na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One

Ulepszona Edycja Operatora Call of Duty: Modern Warfare

  • Specjalny taktyczny nóż w grze
  • 3000 punktów Call of Duty
  • Pakiet operatora „Wszyscy w kamuflażu”
  • Pakiet operatora „Załoga zbyteczna”
  • Pakiet operatora „Podżegacze wojenni”
  • Token Prestiżu (Black Ops 4)
  • Klasyczny Kapitan Price
  • Postać trybu Blackout (Black Ops 4)
  • Pakiet broni XRK (przedmiot cyfrowy)

Cena: 419 zł na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o