CD Projekt zmienia podejście. Multi w Cyberpunk 2077 to elementy online

zagrano Aktualności o grach Publikacja: 31.03.2021, 12:50 Aktualizacja: 31.03.2021, 12:50
Zapowiadany jeszcze przed premierą Cyberpunk 2077 segment sieciowy bazujący na przygodach V w Night City miał być w założeniach oddzielną grą. Studio zmuszone było jednak zrewidować swoje plany i huczne zapowiedzi – w trakcie prezentacji nowej strategii Adam Kiciński, prezes spółki, potwierdził, że segment wieloosobowy Cyberpunka 2077 zostanie dołączony do podstawowej wersji gry. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie to nastąpi.
cyberpunk 2077 z dubbingiem pl na pga 2019
0 Udostępnień

Co dalej z segmentem sieciowym?

Wczorajsze ogłoszenie nowej strategii dostarczyło kilku ciekawych informacji o dalszych planach CD Projektu oraz rozwijanych przez niego gier. Nie zabrakło rzecz jasna wspominki o najnowszym dziecku studia, czyli Cyberpunk 2077. Gra dalej będzie dostawać kolejne aktualizacje, a jeszcze w tym roku pojawić ma się wersja na konsole obecnej generacji oraz darmowe, pomniejsze DLC. Co jednak z segmentem sieciowym?

Na przygotowanej przez CD Projekt poniższej grafice widać, że w tegorocznych planach “Cyberpunk 2077 Multiplayer” nie został uwzględniony, ale nie oznacza to, że zrezygnowano z niego całkowicie. Adam Kiciński, prezes spółki, w trakcie prezentacji odnosi się do wcześniejszych zapowiedzi firmy:

Wcześniej mówiliśmy o tym, że naszą następną grą z segmentu AAA będzie sieciowa odsłona Cyberpunka, ale zdecydowaliśmy się zrewidować ten plan. Biorąc pod uwagę nasze nowe, bardziej systematyczne i agile’owe (ang. elastyczne) podejście do tworzenia, zamiast koncentrować się na jednym rozbudowanym trybie, czy grze online, naszym celem jest móc pewnego dnia wprowadzić elementy online do wszystkich naszych marek.

Nie oddzielna gra, a elementy sieciowe

W późniejszym komunikacie prasowym studia rozwinięto tę myśl i podkreślono dużą rolę GOG Galaxy w budowaniu społeczności:

Ostatnim elementem przyjętych Ram Strategii Rozwoju jest rozszerzenie potencjału online w produkcjach studia. CD Projekt Red stworzy technologię sieciową, którą będzie mógł wplatać w proces tworzenia przyszłych gier. Technologia ta będzie napędzać komponenty online, które sukcesywnie będą wprowadzane do tytułów studia. Pozwoli także na rozwijanie społeczności online – zostanie ona oparta na platformie GOG Galaxy, która łączy osoby grające zarówno w gry wydane przez CD Projekt Red, jak i inne tytuły.

W rozmowie z inwestorami prezes Kiciński doprecyzowuje swoją wcześniejszą wypowiedź – firma zamiast oddzielnych gier online woli skupić się na dodawaniu elementów sieciowych do już istniejących produkcji:

Pracujemy nad konkretnymi opcjami rozszerzającymi nasze produkcje dla jednego gracz, ale nie zamierzamy wydać kolejnej gry jako dużego doświadczenia online. Będziemy po prostu rozszerzać nasze gry single-player o elementy sieciowe.

Cyberpunk 2077 online – kiedy premiera?

Na powyższe pytanie niestety nie ma na razie odpowiedzi – wiemy jedynie, że elementy sieciowe mają się pojawić, ale nie wiadomo w jakiej formie i co konkretnie zaoferują graczom. Przedstawicielka, z którą skontaktowałem się w celu doprecyzowanie tego zagadnienia (część serwisów napisała o anulowaniu modułu online), również nie poruszyła tej kwestii.

Według wstępnych założeń segment wieloosobowy pojawić miał się jakiś czas po premierze Cyberpunk 2077. Teraz wiemy, że na pewno nie będzie to w tym roku. Może zatem w następnym? Jak pisałem wcześniej, nie poruszono tej kwestii, a podczas wczorajszej prezentacji studio poinformowało, że teraz skupi się na rocznych planach rozwoju swoich gier. Wygląda więc na to, że nowe informacje o elementach sieciowych do Cyberpunka 2077 otrzymamy dopiero w przyszłym roku.

Zobacz także:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments