Crusader Kings 3 będzie i prostsze, i bardziej pogłębione. Jak to możliwe?
Paradox Interactive odkryło prosty trick. Gracze ich nienawidzą
Jeżeli myślicie, że piekielnie trudne i niewybaczające błędów gry są domeną studia From Software, koniecznie powinniście zrobić sobie przerwę od gier akcji i przysiąść na kilkadziesiąt lub kilkaset godzin do gier strategicznych od Paradox Interactive. Europa Universalis czy Hearts of Iron były naprawdę rozbudowanymi grami, a stawkę podbiła seria umiejscowiona w średniowieczu, nazywana czasami „symulatorem dynastii feudalnej”.
Udostępnienie Crusader Kings 2 za darmo wywołało falę komentarzy ze strony graczy, którym stopień skomplikowania gier Paradox Interactive całkowicie obrzydza kontakt z grami tego studia. O ile na Steamie krytyczne komentarze dotyczą w ostatnim czasie planowanego usunięcia zawołania Deus Vult z ogłoszonego właśnie Crusader Kings 3, kwestię wypominaną przez wielu graczy scharakteryzował na naszym fanpage’u Ryszard. – Mechanika z ubiegłego stulecia, bitwa wygląda tak, że mamy tabelkę z liczbami i zero wpływu na wydarzenia. Nieczytelny interfejs i brak samouczka dopełniają obrazu tej produkcji – napisał.
Crusader Kings 3 będzie prostsze – deklarują twórcy
Podczas wizyty w siedzibie twórców Crusader Kings 3 redakcja portalu Eurogamer.net uzyskała kilka deklaracji na temat mechaniki nowej gry. Ma być ona jednocześnie głębsza i do zgłębiania bardziej przystępna. Co ciekawego powiedzieli na temat obniżenia progu wejścia przedstawiciele Paradox Interactive?
- Seria Crusader Kings doczeka się w końcu samouczka, który będzie podobny do tego z gry Stellaris.
- Podpowiedzi, których potrzebujemy w trakcie rozgrywki, będzie można customizować i ustalać podług własnych potrzeb.
- Animowane awatary przedstawicieli naszej dynastii wskazywać mają na ich cechy oraz osobowość.
- Paradox Interactive popracował nad czytelnością mapy, na co złożyło się jej odświeżenie graficzne.
Jak zatem twórcy Crusader Kings 3 pragną spełnić obietnice o pogłębieniu rozgrywki? Będzie za to odpowiadała przede wszystkim warstwa RPG, która pozwoli rozwijać przedstawicieli naszej dynastii według drzewek rozwoju z mnogimi umiejętnościami. Większa wolność w systemie religijnym oraz ciekawy system stresu również powinny dodać gameplayowi głębi.
Źródło: Eurogamer.net. Grafika: materiały prasowe.