W esport zainwestowano 4 miliardy euro. Poznaj statystyki Deloitte!
Esport w biznesowym raporcie Deloitte
Międzynarodowa firma doradcza i audytorska Deloitte opublikowała właśnie wyniki badań, które pozwoliły na ujęcie fenomenu esportu w liczbach biznesowych. Stały przyrost widzów, coraz więcej pompowanych w esport pieniędzy i rosnące zaangażowanie reklamodawców. Tak w skrócie podsumować można raport Deloitte.
– Prognozujemy, że w 2020 roku liczba fanów, którzy będą oglądać transmisję z tego typu rozgrywek urośnie do około 105 milionów. Za nimi przyjdą kolejni sponsorzy i jeszcze więcej pieniędzy, bo logo wyświetlone podczas rozgrywek esportowych w Internecie czy telewizji to coraz pewniejszy sposób na dotarcie do młodszych pokoleń – mówi Przemysław Zawadzki, Partner Associate, Lider Sports Business Group, Deloitte.
Z czterdziestostronicowego raportu wybraliśmy dla was garść najciekawszych statystyk, dzięki którym udowodnicie niedowiarkom, jak poważnie traktować powinni waszą esportową zajawkę.
Poznaj najciekawsze statystyki esportowe
Przed zajrzeniem do raportu Deloitte nie spodziewaliśmy się, w jak dużo olbrzymich liczb ubrać można esport. Trzy miliony dolarów wygrane ostatnio przez mistrza świata w Fortnite Kyle’a „Bughę” Giersdorfa stają się przy nich malutkie i nieznaczące!
- Globalny rynek esportu dzieli się mniej więcej po równo między Amerykę Północną, Azję oraz Europę. Wartość ostatniego z nich oceniana była w 2018 roku na 240 milionów euro, co oznacza coroczny wzrost o 24 proc. licząc od 2016 roku.
- Za przychody na rynku esportu odpowiadają: sponsoring zespołów, lig oraz eventów, reklamy w trakcie transmisji oraz streamów, prawa medialne do odtwarzania i transmisji, bilety oraz przychody ze sprzedaży gadżetów, a także pieniądze płacone organizatorom turniejów przez wydawców gier.
- Globalny fanbase esportu szacowany jest na 380 milionów ludzi, z czego w 2018 roku 86 milionów pochodziło z Europy. Był to wzrost o 28 procent od 2016 roku, a według szacunków Deloitte liczba ta wynosić ma do 2020 roku nawet 105 milionów.
- W ciągu następnych pięciu lat ogólna wartość rynku esportowego w Europie osiągnąć może nawet 670 milionów euro. Za dużą część tej liczby odpowiadać będzie rynek niemiecki, który urosnąć może w tym czasie z 70 milionów euro w 2018 roku do 180 milionów euro w 2023 roku.
- W całej Europie esport oglądany był choć raz przez 41% reprezentatywnej grupy badanej przez Deloitte, podczas gdy regularnie czyni to 13% uczestników ankiety. Procent regularnych fanów esportu różni się w zależności od kraju: od 6 czy 7% w Szwajcarii i Austrii, przez 15% w Polsce, aż po 23% we Włoszech i Hiszpanii.
- Na rynku globalnego esportu zanotowano w 2018 roku 68 fuzji i przejęć, a wolumen inwestycji wyniósł około 3,9 miliarda euro. Wśród inwestorów znajdują się marki samochodów takie jak Mercedes-Benz, kluby piłkarskie, giganci medialni czy inwestorzy venture capital.
Jesteście pod wrażeniem danych statystycznych na temat esportu prezentowanych przez Deloitte?