Frostpunk w końcu na PS4. Oceny polskiego hitu w dzień premiery
Premiera Frostpunk na konsole już dziś
Okupujące piąte miejsce w rankingu najbogatszych polskich twórców gier wg Forbesa studio 11 bit studios weszło na ogólnoświatowy rynek gier sprzedanym w niemal pięciu milionach egzemplarzy This War of Mine. Przez ostatnie kilka miesięcy najgłośniej mówiło się jednak o innej produkcji, hitowej grze strategiczno-przygodowej z elementami survivalu, czyli Frostpunku. Z okazji dzisiejszej premiery gry na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One twórcy przygotowali premierowy zwiastun, który pojawił się na oficjalnym kanale PlayStation.
Co tracili gracze PS4 oraz Xbox One na braku Frostpunka?
Produkcja wydana w 2018 roku na PC uzyskała w agregacie profesjonalnych recenzji Metacritic wynik 84/100. Średnia ocena Frostpunk na PlayStation 4 oraz Xbox One to tymczasem 87/100. Na tę notę złożyło się dziewięć recenzji z następujących serwisów:
- Metro GameCentral – 90/100
- Attack of the Fanboy – 90/100
- God is Geek – 90/100
- PlayStation Universe – 90/100
- GamePro Germany – 89/100
- 4Players.de – 87/100
- Multiplayer.it – 85/100
- Push Square – 80/100
- Gamers Heroes – 80/100
To doskonałe oceny, a jeszcze lepszą laurkę wystawili grze 11 bit studios gracze. Po ogłoszeniu informacji na temat przeniesienia Frostpunka na PS4 i Xbox One sprawdziliśmy, jak prezentowały się wyniki sprzedażowe tytułu w wersji PC. Jak wynika z oficjalnych informacji twórców, do końca kwietnia tego roku udało się sprzedać ponad 1,4 mln egzemplarzy gry! Bardziej szczegółowe informacje znajdziecie na infografikach z kwietniowego Tweeta.
Exactly a year ago on April 24, 2018 @frostpunkgame landed on PCs all around the world. In celebration of this momentous anniversary, we wanted to share some of the numbers behind the game starting with 1.400.000 copies sold! Frostpunk is on sale also on @steam_games @GOGcom pic.twitter.com/Nno3hKEkkx
— 11 bit studios (@11bitstudios) April 24, 2019
Premiera Frostpunk na PS4 oraz Xbox One zaplanowana jest na 11 października 2019. To ponad półtora roku po wydaniu wersji pecetowej, która ukazała się 24 kwietnia 2018. Za stworzenie gry odpowiada 11 bit studios, a jej dystrybucją zajęła się Cenega. Na samym Steamie polskiemu studiu udało się uzyskać przychód rzędu 10 mln dolarów. Miejmy nadzieję, że konsolowa wersja także okaże się sukcesem.