Game Pass z 18 milionami użytkowników. Raport kwartalny Microsoftu
Duże zainteresowanie Xboksem Series X|S
Z opublikowanych niedawno telekonferencji z inwestorami i raportu dowiedzieliśmy się, jak pod względem finansów wyglądał dla Microsoftu miniony kwartał. Nas, graczy, najbardziej interesuje, jak sprawowała się growy oddział amerykańskiego giganta, dlatego skupmy się na konkretach. Ogólne przychody dywizji Xbox za ostatni kwartał po raz pierwszy przekroczyły 5 miliardów dolarów, co ma być 51-procentowym wzrostem w stosunku do poprzedniego okresu rozliczeniowego.
Sprzedaż gier i ogólnie zyski pochodzące ze współpracy ze studiami zewnętrznymi miały przekroczyć 2 miliardy dolarów – tak twierdzi Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoftu. Potwierdził on również wcześniejszą wypowiedź Phila Spencera, szefa growego oddziału “Zielonych”, dotyczącą startu Xboksa Series X|S. Nowa konsola zaliczyła najlepszy miesiąc premiery w historii firmy, a ogólna sprzedaż Xboksów miała wzrosnąć o 86% (w stosunku do poprzedniego kwartału). Dodano również, że popyt na nowe konsole znacznie przewyższa podaż i ten stan ma się utrzymać również w nadchodzącym kwartale.
Microsoft CEO Satya Nadella:
– Series X|S launch moved the most devices in an Xbox launch month
– gaming revenue hit $5B, the highest-ever for a quarter
– $2B in revenue from third-party game sales
– Xbox Live hit 100M monthly active users
– 18M Xbox Game Pass subscribers.— Eddie Makuch (@EddieMakuch) January 26, 2021
Wzrost zainteresowania usługami
W raporcie podkreślono także duże znaczenie usług – przychody z subskrypcji i abonamentów związanych z Xboksem wzrosły o 40%. We wrześniu zeszłego roku dowiedzieliśmy się, że liczba abonentów Game Passa przekroczyła 15 milionów. Według najnowszych danych wartość ta wzrosła do 18 milionów (stan na 31 grudnia 2020 roku), a liczba graczy z aktywną subskrypcją Xbox Live (wokół którego było ostatnio nieco zamieszania) osiągnęła 100 milionów.
Przy okazji Game Passa nie rozróżniono, na której platformie (PC, konsole czy urządzenia mobilne z Androidem) usługa jest bardziej popularna. Sama liczba abonentów robi jednak wrażenie, a więcej premier, takich jak The Medium, które od dziś dostępne jest w Game Passie, z pewnością przyczyni się do jeszcze większego wzrostu zainteresowania usługą.