Gra o Tron i Budweiser podczas Super Bowl!

Michał Małysa Seriale Publikacja: 4.02.2019, 6:31 Aktualizacja: 4.02.2019, 6:31
Najbardziej ambitny crossover w historii? Do nieco suchego już żartu idealnie podstawić można reklamę, którą na LIII finał Super Bowl przygotowali twórcy Gry o Tron i Budweiser. Co wspólnego ma popularny browar z ósmym sezonem serialu? Nie wiadomo, ale w reklamie jest kozacki smok. I tyle wystarcza.
gra o tron i budweiser
7 Udostępnień

Miliony widzów – miliardy dolarów

Tradycyjna telewizja może uginać się nieco pod naporem platform VOD, jednak wiele jej elementów wydaje się niezniszczalnych. Jednym z nich jest finał Super Bowl – mecz futbolu amerykańskiego, który gromadzi przez telewizorami setki milionów widzów. W tym roku po raz szósty w ciągu kilkunastu lat tytuł mistrzowski powędrował do zespołu New England Patriots, ale o tym wyczynie już za kilka dni mało kto będzie pamiętał. Do historii przejść może za to któraś z emitowanych w trakcie finału reklam.

gra o tron i budweiser

Niewielu Europejczyków jest w stanie skoncentrować się na wystarczająco długo, aby poznać zasady futbolu amerykańskiego. Z mieszkańcami Stanów Zjednoczonych łączy nas jednak równe uwielbienie do niczym nieskrępowanej konsumpcji. Sportowe święto narodowe Amerykanów jest zaś na równi świętem konsumpcjonizmu. Dokładniej zaś – reklamy.

Spoty emitowane w trakcie finału Super Bowl kosztują reklamodawców grube miliony dolarów, jednak producenci samochodów czy produktów spożywczych są w stanie wyłożyć na stół takie pieniądze bez mrugnięcia okiem. Mowa tu w końcu o kilkuset milionach ludzi, którzy zbierają się przed odbiornikami w celu zachwycenia się pomysłową lub przejmującą reklamą. W tym roku jednym z przebojów meczu była reklama Gry o Tron i Budweisera.

Gra o Tron i Budweiser – takiej kombinacji nikt się nie spodziewał

Bud Light jest najpopularniejszym piwem sprzedawanym w USA. Hardkorowi krafterzy go nienawidzą, jednak koncernówce Budweisera nie da się odmówić jednego – idealnie trafia w gusta przeciętnego zjadacza hamburgerów. Marketingowa identyfikacja tego piwa z popowo-średniowiecznymi klimatami znalazła w tym roku najidealniejsze ujście w świecie. Gra o Tron i Budweiser połączyły siły, aby wspólnie dotrzeć do milionów odbiorców oglądających reklamy w trakcie Super Bowl.

Wprawdzie nie do końca wiadomo, o co może w tej reklamie chodzić, ale jest to pozytyw i dla HBO, i dla Budweisera. Jeśli z niecierpliwością czekacie na 8 sezon Gry o Tron i już zaczęliście rozkminiać, jakie wskazówki co do fabuły mogły się znaleźć na trailerze z Super Bowl, zostaliście złapani w sidła. Prawda, że pułapka ta jest bardzo przyjemna? 😉

Zobacz także:

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o