Hitman 3. Ray tracing na PC po premierze. Gra wyświetli do 300 NPC jednocześnie
Nowe możliwości silnika Glacier
Sporo się ostatnio dzieje w obozie IO Interactive – twórcy pod koniec zeszłego tygodnia zdradzili, że pracują nad nową grą z Jamesem Bondem w roli głównej, a kilka dni temu został opublikowany kolejny materiał z nadchodzącego Hitmana 3. Głównym punktem zwiastuna była wycieczka po jednej z lokacji, w której rozgrywać się będą misje Agenta 47 – chińskie miasto Chongqing całymi garściami czerpie ze stylistyki neo noir rozpowszechnionej m.in. przez Blade Runnera wyreżyserowanego przez Ridley’a Scotta.
Oprócz tego, deweloperzy zwrócili uwagę na unowocześnienia wprowadzone w silniku gry (Glacier Engine), które pozwolą m.in. na wyświetlanie aż 300 postaci niezależnych jednocześnie. Do tego poprawiono jakość animacji i zachowanie się wody, która teraz wygląda realistycznie. Detal, który nie wpływa zanadto na rozgrywkę, ale z pewnością spodoba się wszystkim fanom fotorealistycznej grafiki, którzy cenią sobie pełne zanurzenie się w świecie gry.
Zdradzono również, że gra zadziała w 4K, 60 FPS-ach i HDR na komputerach osobistych (o ile rzecz jasna ma się odpowiednio mocny sprzęt) i konsolach nowej generacji. Wersja na PC otrzyma także wsparcie dla ray tracingu, ale funkcja ta nie będzie dostępna od dnia premiery gry. Deweloperzy zapewniają jednak, że śledzenie promieni w czasie rzeczywistym zostanie zaimplementowane do gry jeszcze w 2021 roku, a to wszystko dzięki współpracy z Intelem, o czym poinformowano w specjalnym ogłoszeniu.
Hitman 3 ukaże się w 20 stycznia 2021 roku na komputerach osobistych, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X|S. Gra będzie również dostępna na Switchu dzięki wykorzystaniu możliwości grania w chmurze.