Koch Media kupuje Flying Wild Hog. Polacy jednym z 13 studiów, które przejęło Embracer Group
Końcówka 2020 roku zakupami w branży growej stoi
Kolejne zakupy z ramienia spółek należących do Embracer Group AB nie są niczym niezwykłym – w zeszłym roku THQ Nordic przejęło czeskie Warhorse (twórcy Kingdomcome Deliverance), szwedzkie Tarsier (Little Nightmares), a także prawa do marki Kingdoms of Amalur: Reckoning. Poskutkowało to wydaniem remastera tej ostatniej gry kilka miesięcy temu, choć trzeba przyznać, że sam oryginał, który ukazał się w 2012 roku, nie był najwyższych lotów.
Tego samego nie można z pewnością powiedzieć o Shadow Warriorach stworzonych przez Flying Wild Hog – obie części zebrały pozytywne oceny, a w 2021 roku ma ukazać się trójka z myślą o komputerach osobistych i konsolach (nie wiadomo jeszcze których dokładnie). Okazuje się jednak, że polskie studio już teraz ma do podzielenia się ze światem ciekawą wiadomością. Jak podano w informacji prasowej, Flying Wild Hog stało się częścią Koch Media, czyli jednej z firm należącej do wspomnianego już Embracer Group AB, giganta wydawniczego skupiającego się wokół gier średniobudżetowych. Według danych transakcja opiewała na 137 milionów dolarów.
*Update* Embracer Group acquires 34BigThings, Flying Wild Hog, Nimble Giant Entertainment, Purple Lamp Studios, Snapshot Games, Zen Studios, more https://t.co/Vq8QoVbMQh pic.twitter.com/WF12mtrOHq
— Gematsu (@gematsucom) November 18, 2020
Zakup polskiego dewelopera był częścią większej transakcji Embracera – jak zauważyło Gematsu, firma przejęła łącznie 13 nowych studiów, dodając do swojego portfolio 11 kolejnych marek.
Samo Flying Wild Hog składa się obecnie z trzech studiów (do Warszawy dołączyły Kraków i Rzeszów odpowiednio w 2016 i 2018 roku), które zatrudnia 260 pracowników. Oprócz wspomnianego już Shadow Warriora 3 tworzonego we współpracy z Devolver Digital, deweloperzy zajmują trzema innymi projektami, które do tej pory nie doczekały się oficjalnej zapowiedzi. Wiadomo jedynie, że jeden z nich powstaje we współpracy z Jagex, a drugi z francuskim Focus Home Interactive, a premiera wszystkich tych tytułów zaplanowana jest na lata 2021/22.
To tylko część zakupowego 2020 roku w branży growej – Microsoft pod koniec września przejął Bethesdę, a w zeszłym tygodniu pojawiły się plotki, że Gigant z Redmond planuje kolejne zakupy, ale tym razem w Japonii.